سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
دفتر مجمع چاپخانه‌داران لرستان افتتاح شد

لرستان - دفتر مجمع چاپخانه‌داران لرستان در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی خرم‌آباد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و جمعی از چاپخانه‌داران استان لرستان روز سه‌شنبه در مجتمع شهید آوینی خرم‌آباد دفتر مجمع چاپخانه‌داران لرستان افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این آیین با بیان اینکه برای ارتقای فرهنگ و هنر، ابزارها و زیرساخت‌هایی لازم است، افزود: صنعت چاپ یکی از این زیرساخت‌ها است و از ابزارهای مهم فرهنگی به‌شمار می‌رود.

اعظم روانشاد با اشاره به ظرفیت‌های غنی و ارزشمند لرستان در حوزه چاپ گفت: یکی از نقاط قوت صنعت چاپ در لرستان وجود نیروهای متخصص و حرفه‌ای در این حوزه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیازها و چالش‌های صنعت چاپ را ضرورت ایجاد این مجمع دراستان برشمرد و افزود: امیدواریم در آینده شاهد رشد و شکوفایی بیشتر صنعت چاپ استان و کمتر شدن چالش‌ها در این حوزه باشیم.

دفتر مجمع چاپخانه‌داران لرستان افتتاح شد

تشکیل مجمع چاپخانه‌داران لرستان راهی برای حل مشکلات صنعت چاپ

رئیس مجمع چاپخانه‌داران لرستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برای راه‌‎‌اندازی این مجمع بیشترین پیگیری و تلاش را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان انجام داد، افزود: حمایت‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان جای تقدیر دارد.

عبدالحسین رشنو افزود: متاسفانه هم‌اکنون چاپخانه‌های استان با مشکلات زیادی روبرو هستند که برای حل آن‎ها اقداماتی ازجمله کاهش نیرو یا محدود کردن فعالیت‎‌های خود را انتخاب کرده‌اند.

وی تشکیل مجمع چاپخانه‌داران لرستان را فضایی را برای حل مشکلات این صنف دانست و افزود: ابتدای تشکیل این مجمع به بررسی مسائل چاپخانه‌داران مرکز استان پرداخته خواهد شد که در ادامه پس از جشنواره «صنعت چاپ استان» که روز پنج‌شنبه جاری برگزار خواهد شد جلسه‌ای برای تعیین نرخ‎‌نامه با حضور تمامی فعالان این صنعت تشکیل می‎‌شود.

رئیس مجمع چاپخانه‌داران لرستان گفت: بعد از اجماع نظر چاپخانه‌داران برای نرخ‎‌نامه جدید، آن را در اختیار اتاق اصناف گذاشته تا مجوز کمیسیون اخذ و همگی ملزم به رعایت آن هستیم. برای همین یکی از فعالان این حوزه، مسئول اجراییات خواهد شد.

به گزارش ایبنا در حال حاضر ۱۰۴ چاپخانه در استان لرستان در رده‌های مختلف افست، دیجیتال، بنر، سیلک اسکرین و چاپ‌های خاص مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها