چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
افزوده شدن مجموعه‌های اسنادی به آرشیو ملی ایران

48 مجموعه‌ اسناد و مدارک تاریخی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خریداری و به آرشیو ملی ایران افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ۴۸ مجموعه اسناد و مدارک تاریخی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خریداری و به آرشیو ملی ایران افزوده شد.
این اسناد مشتمل بر انواع اسناد برگی و طوماری از جمله عقدنامه‌های برگی و دفترچه‌ای، احکام دیوانی، اداری، نظامی و شرعی، رقیمه، تقسیم نامه، وصیت نامه، وقف نامه، مصالحه، مبایعه و اجاره نامه، وکالت نامه، استشهاد و استعلام نامه، ذمه نامه، تصدیق نامچه، رسیدنامچه، شراکت‌نامه، اقرارنامه و… است که پس از کارشناسی در کارگروه ارزیابی و خرید اسناد آرشیوی غیردولتی، خریداری و به منابع اسنادی این سازمان افزوده شد.

اسنادی از دوران پهلوی و قاجار همچون رقم «عباس‌میرزا قاجار» به اسکندرخان قاجار، احکام انتصابات و تفویض درجه به «سلطان محمدخان» و وقف‌نامه خاورسلطان‌خانم، و… اسناد و مدارک مرتبط با مناطق مختلف ایران، از جمله آذربایجان شرقی، یزد و دزفول، و اسنادی از زرتشتیان ایران، و مکاتبات تاریخی در خصوص آثار باستانی و موزه‌ها از جمله اسناد خریداری شده است.

گفتنی است این اسناد متعلق به دوره‌های زمانی (۱۲۰۵-۱۴۲۴ ق)، (۱۲۹۸-۱۴۰۱ ش)، (۱۹۱۸-۲۰۱۴ م)، (۲۵۳۵ و ۲۵۳۶ شاهنشاهی) و (۳۷۳۷ و ۳۷۳۸ زرتشتی) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها