پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
مهم‌ترین ملاک انتخاب کتاب برای کودکان توجه به گروه سنی است

خوزستان-نویسنده کودک و نوجوان کشوری گفت: کودکان باید برای انتخاب کتاب به گروه سنی خودشان توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، مرجان ظریفی در ویژه برنامه «در آسمان کودکی» که به مناسبت هفته ملی کودک در کتابفروشی محام پنجشنبه شب برگزار شد، با بیان اینکه کودکان برای هر سرزمینی ارزش دارند، اظهار کرد: هر کشوری روزی را برای کودکان خود تعیین می‌کند و به دنبال آن در کشور ایران روز ۱۶ مهر را به عنوان روز کودک معرفی کرده است. و این روز را با اجرای برنامه برای کودکان به یک هفته گسترش دادند.
ظریفی با اشاره به اینکه کودکان باید به شعر و داستان در کتاب‌ها توجه کنند، تصریح کرد: شعرهایی که در کتاب‌های درسی می‌خوانید شاعران سرودند و داستان‌ها را نیز نویسندگان نوشته‌اند.
نویسنده «چتری برای هانیه» با تشریح داستان‌های فانتزی برای کودکان عنوان کرد: در برخی داستان‌ها شخصیت‌ها انسان هستند و در داستان‌های دیگر حوادث داستان در مورد چند حیوان است و جادو و تصورات خیالی نقش مهمی در این گونه داستان‌ها دارند.
مهم‌ترین ملاک انتخاب کتاب برای کودکان توجه به گروه سنی است
ظریفی در ادامه با خوانش کتاب والی از نهنگی که نقش اصلی داستان را دارد، برای بچه‌ها سخن گفت و افزود: در کتاب والی نهنگ قصه به دنبال جایی است که از سرو صدا دور باشد و محیط آرام بدون هیاهوی ماهی‌های دریا را تجربه کند. و سرانجام به جای اول خود باز می‌گردد.
وی در بخش دیگر سخنان خود به خرید و انتخاب درست کتاب اشاره کرد و گفت: تلاش کنید کتاب خوب متناسب گروه سنی خود را از کتابفروشی‌ها تهیه کنید.
نویسنده «یک اژدهای امروزی» یادآور شد: کودکان برای انتخاب و خرید کتاب می‌توانند به نوشته پشت کتاب که بخشی از داستان کتاب است، توجه کنند و بر اساس علاقه‌مندگی کتاب خود را انتخاب کنند.
یادآوری می‌شود: در این برنامه قصه سه گوش توسط مرضیه عویدی، قصه‌گوی خوزستانی برای کودکان بیان شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها