شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
شماره جدید فصلنامه «مختومقلی فراغی» روانه دکه‌های مطبوعاتی شد

گلستان- شماره نود و دوم فصلنامه مختومقلی فراغی، ویژه «یوسف قوجق» نویسنده، منتقد ادبی و مدرس ادبیات داستانی ترکمن روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، نود و دومین شماره فصلنامه مختومقلی فراغی به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی ارازمحمد سارلی و سردبیری بی‌بی حمیده محمد نیازی در ۵۱ صفحه و به قیمت ۷۰ هزار تومان بر روی پیشخان دکه‌های مطبوعاتی و کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفت.

موضوع محوری این شماره از فصلنامه، مطالبی ویژه «یوسف قوجق» نویسنده، منتقد ادبی و مدرس ادبیات داستانی ترکمن بوده که صاحب آثار و جوایز متعددی در عرصه داستان‌نویسی است و در شهریورماه سال جاری نشان درجه هنری را معادل دکتری را از آن خود کرد.

در این پرونده ویژه ضمن ارائه یک بیوگرافی کامل از زندگی این نویسنده نام‌آشنای ترکمن، در مروری کامل آثارش مورد معرفی و بررسی قرارگرفته است. همچنین افرادی چون ارازمحمدسارلی، هادی خرمالی، سید محمد میر موسوی، بی‌بی حمیده نیازی، امان قلیچ شادمهر که جملگی از اهالی قلم و صاحب تألیفاتی هستند، درباره یوسف قوجق یادداشت‌هایی را قلمی کرده‌اند.

همچنین در ادامه این پرونده، خود یوسف قوجق مطالبی را در خصوص نویسندگی و دغدغه‌های اجتماعی آن عنوان کرده است و نیز مطلبی از محمود عطا گزلی سرپرست شورای سردبیری فصلنامه یاپراق درباره یوسف قوجق به چشم می‌خورد.

به گزارش ایبنا، سمبل‌های مرتبط به شامانیسم در اسطوره‌شناسی ترک، انتظارات ترکمن‌ها از رئیس‌جمهور پزشکیان، گزارش مراسم اختتامیه مختومقلی خوانی و آموزش زبان ترکمنی، جنبش باسماچی بر اساس اسناد بایگانی‌های اتحاد شوروی و یادنامه آنه محمد بیات و مطالبی ازاین‌دست از دیگر مطالب قلمی شده در شماره جدید فصلنامه مختومقلی فراغی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها