یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
گفتمان مقاومت را در میان عوام نمی‌بینیم

مصطفی اللهیاری، مترجم کتاب «زبور مقاومت» گفت: این کتاب معرفی کاملی است برای آن‌هایی‌که می‌خواهند با شخصیت سیدحسن نصرالله و حزب الله لبنان آشنا شوند.

مصطفی اللهیاری، مترجم کتاب «زبور مقاومت» به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: هدف نظام اسلامی ایران، ایجاد تمدن نوین اسلامی است و در این راستا رهبر فرزانه انقلاب برنامه‌ای مشخص نموده که در بیانات خود، بارها و بارها آن را مطرح کرده‌اند. رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: در انقلابی که شکل گرفت، ما در مرحله اول نظام اسلامی را بنا کردیم. مرحله دوم که الان در آن قرار داریم، مرحله دولت اسلامی است. در مرحله سوم، جامعه اسلامی شکل گرفته و در مرحله چهارم تمدن و امت اسلامی شکل می‌گیرد و این مدل، راهبری شکل‌گیری نظام اسلامی است که زمینه‌ساز ظهور است. باید بدانیم مدلی که رهبری مشخص کرده‌اند تمام پروژه و طرح ما، قبل از ظهور است و باید برای مردم‌مان تبیین شود.

او در ادامه افزود: سال ۸۶ مدتی را در لبنان حضور داشتم و آن ایام جنگ ۳۳ روزه در لبنان درحال وقوع بود. جنگی که هیچ شباهتی با جنگ‌های دیگر نداشته و سهمگین بود، اما وقتی به جامعه ایران نگاه می‌کردیم، هیچ اثری از اتفاقات مهم در حال وقوع لبنان در میان مردم دیده نمی‌شد. در جنگی که به راه افتاده بود، هیچ توازن قدرتی وجود نداشت و امکان دفاع بسیار پایین بود، اما خیلی از مردم نمی‌دانستند چه اتفاقی درحال رخ دادن است. باید مردم بدانند عدم تعادل امنیتی و دفاعی با سایر کشورها به خصوص آن‌هایی که دشمنی آشکاری با ما دارند، چگونه ما را دچار مشکل می‌کند حتی در جنگ فعلی لبنان با این‌که حزب‌الله نسبت به جنگ ۳۳ روزه بسیار قدرتمندتر شده است، اما در برابر بمب‌های یک تُنی و موشک‌هایی که رژیم صهیونیستی بر سر مردم می‌ریزد، توان دفاعی کمتری دارد و این باید برای مردم تبیین شود و بدانند جبهه‌ی حق کدام است و باطل کدام.

این مترجم عنوان کرد: مردم پشتیبان و مالک اصلی انقلاب هستند و با استمرار در این مسیر، تمدن‌سازی را رقم می‌زنند. مردم ایران بودند که با انقلاب‌شان اولین حرکت برنامه‌ریزی شده پیش از ظهور را رقم زدند و امروزه، دستاورد آن حرکت شده است حزب‌الله، انصارالله، حشدالشعبی و…؛ اما متاسفانه مردم ما در ایران ارتباط زیادی با این دستاوردها ندارند و گفتمان مقاومت را در میان عوام نمی‌بینیم. امروز مشاهده می‌کنیم که عوام، مردم لبنان، عراق و یمن و… را از خود جدا می‌بینند اما در حقیقت این‌طور نیست. مردم محور مقاومت در یک جبهه بوده و از هم جدا نیستند. شبیه به یک تیم فوتبال که سه بخش دفاعی، میانی و هجومی دارد، اما گاهی که نیاز است، دفاع در حمله هم شرکت می‌کند و این یعنی تیم.

الهیاری گفت: بسیاری از مردم ما نمی‌دانند که ما در یک تیم هستیم و دشمن در تلاش است این موضوع را از حافظه مردم پاک کند. این در حالی است که برعکس ایرانی‌ها، مردم لبنان، بحرین، عراق، یمن، افغانستان، پاکستان و.. به این موضوع باور دارند. در حالی‌که باید بدانیم وقتی سیدحسن نصرالله یا حاج قاسم سلیمانی ترور می‌شوند، به شهادت رساندن یک لبنانی یا ایرانی نیست بلکه به شهادت رساندن یک نفر از کل محور مقاومت است.

او ادامه داد: «در کتاب زبور مقاومت ما در تلاش بودیم تا این موضوع را مطرح کرده و تبیین کنیم؛ در جنگ ۳۳ روزه و تمام اتفاقات بعد از آن، مردم لبنان و سایر کشورهای مقاومت برای تمام مردم محور مقاومت در حال جنگ بودند. آن‌ها از ما جدا نیستند و همگی یک تیم هستیم و هدف از ترجمه و تالیف زبور مقاومت هم همین موضوع بود. این کتاب معرفی کاملی است برای آن‌هایی‌که می‌خواهند با شخصیت سیدحسن نصرالله و حزب الله لبنان آشنا شوند.

این مترجم با اشاره به انتخاب نام کتاب بیان کرد: زبور، نام کتاب حضرت داوود است و کلامی از سوی خدا و سخنان سیدحسن نصرالله نیز که از دل قرآن آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها