یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
۱۹۸ روستای شهرستان شازند فاقد کتابخانه عمومی و فضای مطالعه است

مرکزی –رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان شازند گفت: بالغ بر ۲۰۲ روستا در شهرستان شازند وجود دارد که فقط ۴ روستا دارای کتابخانه عمومی و فضای مطالعه است و می‌طلبد که در زمینه افزایش کتابخانه در روستاهای پرجمعیت شازند تلاش شود و خیرین فرهنگ دوست در این حوزه ورود کنند.

زهرا رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، افزود: شهرستان شازند در ۳۵ کیلومتری شهرستان اراک قرار دارد و بیش از ۲۰۲ روستا دارد که در شرایط کنونی در حوزه فرهنگی فقط ۴ روستا دارای کتابخانه عمومی است و ۱۹۸ روستای دیگر فاقد کتابخانه و فضای فرهنگی و مطالعه می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: نظر به اینکه روستاها و مناطق شهری زیادی در شهرستان شازند وجود دارند که کودکان و علاقمندان به کتابخوانی از دسترسی به نعمت کتاب محروم اند؛ داشتن یک خودرو به عنوان «کتابخانه سیار» می‌تواند بخشی از این خلأ و محرومیت فرهنگی را پر کند.

رئیس کتابخانه عمومی شهرستان شازند در پایان عنوان کرد: از خیرین محترم، دستگاه های اجرایی و صنایع شازند دعوت می گردد به منظور ایجاد فضای کتابخوانی و نشاط اجتماعی سهمی در به

گزارش ایبنا، شهرستان شازند با مرکزیت شهر شادند در جنوب غربی استان مرکزی واقع شده است. این شهرستان از شمال شرقی به شهرستان اراک و جنوب و جنوب غربی به شهرستان بروجرد (استان لرستان) و در غرب به شهرستان ملایر ا (ستان همدان) محدود شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها