دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
۲ روستای خوزستان برگزیده دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شدند

خوزستان-معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزیده شدن دو روستا از استان خوزستان در دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد.

مهرانگیز بحیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با توضیح اینکه خوزستان در چند دوره جشنواره روستای دوستدار کتاب به کشور معرفی کرده است، اظهار کرد: استان خوزستان از سال ۹۶ توانست با معرفی روستای باصدی از رامهرمز، این روستا را به عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی کند. و همچنین در سال‌های دیگر روستای دوکوهک از رامهرمز و روستای ساریه از دشت آزادگان نیز روستاهای برگزیده دوستدار کتاب ادوار دیگر معرفی شدند.

بحیرایی با اشاره به روستاهای برگزیده دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب بیان کرد: روستای مربچه از رامهرمز و روستای شهرک بختیاری از رده ایلی عشایری شوش توانستند در دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، عنوان برگزیده دوستدار کتاب را کسب کردند.

وی با تشریح اینکه امسال تنوع روستاهای استان خوزستان در دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب مطلوب بود، افزود: در دهمین دوره ۲۰ مربی از روستاها از شهرستان‌های کارون، شوش، رامهرمز، اندیمشک، ایذه، دهدز، باغملک، بهبهان، حمیدیه و اهواز شرکت کردند. که نسبت به سال‌های گذشته گستردگی شهرستان‌های خوزستان بیشتر بود.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: روستای مربچه پیش از این در دوره‌های دیگر جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در مقام تقدیری روستاها حایز رتبه شده بود. و یکی از روستاهایی است که همواره در طول سال فعالیت کتابخوانی را دارد و اعضای باشگاه‌های کتابخوانی مربچه در جشنواره‌های متعدد کشوری حضور مستمر دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها