دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
کتاب آثار خوشنویسی «گوهر مقصود» منتشر شد

کتاب گوهر مقصود که شامل آثار خوشنویسی استاد حبیب رمضان‌پور است به همت مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری متن منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب شامل مجموعه ۱۱۴ اثر خوش‌نویسی نستعلیق استاد حبیب رمضان‌پور است. این کتاب، اغلب قالب‌های سنتی از سیاه‌مشق، چلیپا، سطر، ترکیبی‌نویسی، دفتری‌نویسی و همه دانگ‌های قلم از کتابت تا کتیبه را با مرکب سنتی و رنگی‌نویسی در بر می‌گیرد. این آثار روی کاغذهای ابریِ آهار مهره شدة زرافشان و دست‌ساز دوران قاجاری، صفوی، تیموری و معاصر نوشته شده است و دربرگیرنده مضامین بلند قرآنی، دینی و اشعار وزین بزرگ‌ترین شعرای پارسی‌گو و عرب است. علاوه بر این در کتاب، «کیوآرکد» ۷ عدد از ویدئوهای با کیفیت استاد، در حال اجرای زنده از شروع تا پایان، شامل ۳ قطعه سیاه مشق و ۴ قطعه سطر جهت استفاده هنرآموزان جانمایی شده است.

حبیب رمضان‌پور در سال ۱۳۵۴ در شهر سیاهکل استان گیلان متولد شد و خوشنویسی را از سن ۱۰ سالگی و عمدتاً زیر نظر ساسان گل‌بستانی و عباس اخوین آموخت. او جوایز و افتخارات مختلفی را در ایران، امارات و ترکیه کسب کرده است و پس از دریافت مدرک استادی در سال ۱۳۸۸، موفق به اخذ گواهی‌نامه هنر درجه یک از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در سال ۱۴۰۰ شد. رمضان‌پور عمیقاً متأثر از آثار هنری قدما و از پیروان مکتب میرعماد حسنی (دوره صفویه) و میرزا غلامرضا (دوره قاجاریه) در خوش‌نویسی است. او همچنین به آموزش هنرآموزان هم به طور جدی پرداخته است و در آنجا نیز رویکرد آموزشی همسو با اصول مکتب میرعماد را دارد.

این کتاب در قطع رحلی بزرگ و به‌صورت بسیار نفیس با تذهیب طلای ۲۴ عیار توسط مذهّبان برجسته معاصر به دست مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) به زیور طبع آراسته و به حالت شایسته و درخور در ۱۲۸ صفحه رنگی منتشر شده است.

منتخبی از این آثار را اینجا مشاهده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها