سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
۵ شاعر از خراسان رضوی در لیست برگزیدگان دفتر شعر جوان قرار گرفتند

خراسان رضوی_ پنج شاعر از خراسان رضوی در جدیدترین لیست برگزیدگان دفتر شعر جوان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایران کتاب (ایبنا) در مشهد، دفتر شعر جوان طی سال‌های فعالیت خود از سراسر کشور عضو پذیرفته و در دوره پاییز ۱۴۰۳ پنج شاعر از شاعران خراسان رضوی در لیست اسامی برگزیدگان این دفتر قرار گرفتند.

دفتر شعر جوان در اوایل سال ۱۴۰۳ فراخوانی مبنی بر پذیرفتن عضو از شاعران جوان بین ۱۷ تا ۳۰ سال، به منظور آموزش و نقد آثارشان منتشر کرد.

پس از بررسی آثار، در این دوره ۵۲ شاعر جوان از استان‌های مختلف در لیست اسامی برگزیدگان دفتر شعر جوان قرار گرفتند که از این میان ساحل رضایی و نجمه سادات سیدی از مشهد، حکیمه وحدتی عرب از فریمان، سلمان یوسفی از تایباد و محمدرضا عبداللهی از رشتخوار پنج شاعر از شاعران جوان خراسان رضوی هستند که در لیست اسامی برگزیدگان دفتر شعر جوان قرار گرفتند.

تقی پورنامداریان، بهرام پروین گنابادی، وحید عیدگاه، محمود رضوانی و علیرضا بدیع از استادان کلاس‌های آموزشی این دور دفتر شعر جوان می‌باشند.

کلاس‌های آموزشی دفتر شعر جوان برای شاعران ساکن تهران به صورت حضوری و برای شاعران ساکن دیگر شهرستان‌ها به صورت آنلاین در گوگل میت برگزار می‌شود. هر شاعر برگزیده می‌تواند در ۲۴ جلسه از کلاس‌های آموزشی این دوره به صورت رایگان شرکت کند.

دفتر شعر جوان طی سال‌های فعالیت خود از سراسر کشور عضو پذیرفته و فعالیت‌هایی از قبیل ایجاد جلسات شعرخوانی و نقد شعر، برگزاری کنگره‌های ادبی، برگزاری انواع کلاس‌ها و چاپ دفتر شعر اعضا را به منظور حمایت و پرورش استعدادهای برتر ادبی به عهده گرفته است.

دفتر شعر جوان به منظور شناسایی استعدادهای جوان و برتر در حوزه شعر، از سال ۶۸ به همت ساعد باقری، محمدرضا عبدالملکیان، فاطمه راکعی و محمدرضا محمدی نیکو شکل گرفت.

ابتدا محمدرضا عبدالملکیان مدیریت دفتر شعر جوان را به عهده داشت اما پس از مدتی، بیوک ملکی مدیریت این نهاد ادبی را به عهده گرفت. با استعفای دسته‌جمعی مدیر و هیات مدیره در سال ۱۴۰۱، پس از یک دوره تعطیلی، با انتخاب هیات مدیره جدید، زیبا اشراقی به عنوان مدیر عامل انتخاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها