سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
دگرگونی‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران در یکصدوپنجاه سال اخیر

کتاب «خواندن فراسوی مرزها» با عنوان فرعی افغان‌ها، ایرانی‌ها و ملی‌گرایی ادبی تالیف آریا فانی با ترجمه علی قاسمی منفرد از سوی انتشارات شیرازه کتاب ما منتشر شد. این کتاب به بررسی دگرگونی‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران در یکصدوپنجاه سال اخیر پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «خواندن فراسوی مرزها» با عنوان فرعی افغان‌ها، ایرانی‌ها و ملی‌گرایی ادبی تالیف آریا فانی با ترجمه علی قاسمی منفرد از سوی انتشارات شیرازه کتاب ما منتشر شد.

موضوع کتاب حاضر بررسی دگرگونی‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ایران در یکصدوپنجاه سال اخیر است از منظر الزامات دولت‌ملّت‌سازی. آنچه این تجربه را به عنوان مثال از تجربه مدرنیزاسیون متفاوت می‌کند، محل ثقل توجه کوشندگان در این مسیر است. اگر به هنگام اهتمام برای مدرن کردن سازوکارهای حکمرانی کشور، نگاه فعالان بیشتر به سمت بیرون و الگوبرداری از تجارب دیگران بود، تلاش و تکاپو برای دولت-ملت‌سازی نگاهی بود درونی.

در این کتاب تبعات پویایی‌های این نگاه به درون مورد تعمق قرار گرفته‌اند از طریق بررسی حوزه زبان و ادبیات فارسی در ایران و افغانستان و استناد به مراودات گسترده و گفت‌وگوهای انتقادی میان ادبا، روشنفکران و صاحب‌نظران ملی‌گرای دو کشور که بیش و پیش از همه به استقبال شناسایی نقطه نظرات یکدیگر در این برهه سرنوشت‌ساز شتافتند.

کتاب «خواندن فراسوی مرزها» با عنوان فرعی افغان‌ها، ایرانی‌ها و ملی‌گرایی ادبی تالیف آریا فانی با ترجمه علی قاسمی منفرد با ۳۲۰ صفحه و بهای ۳۶۵ هزار تومان از سوی انتشارات شیرازه کتاب ما منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها