سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
کتابخانه «امین ولایت» پروژه کم نظیر فرهنگی شهر صدرا است

فارس- تولیت آستان مطهر شاهچراغ (ع) از کتابخانه عمومی در آستانه افتتاح شهر صدرا بازدید کرد و گفت: کتابخانه «امین ولایت» پروژه کم‌نظیر فرهنگی شهر صدرا است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مطهر شاهچراغ (ع) با همراهی محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از پروژه کتابخانه جدید شهر صدرا که با همکاری مشترک این آستان و اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در آستانه بهره‌برداری است، دیدن کرد.

تولیت آستان مطهر شاهچراغ (ع) در حاشیه این بازدید با استقبال از ایجاد کتابخانه در بخشی از ساختمان مسجد و حسینیه علی بن ابی طالب (ع) شهر صدرا گفت: با افتتاح این کتابخانه یکی از بخش‌های عمده مسجد پررونق می‌شود.

کلانتری با قدردانی از اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، خدمات و تجهیزات کتابخانه را تحسین کرد و گفت: کار کم نظیر و خوبی است که در این فرصت کم، چنین کتابخانه آماده افتتاح شده است.

وی افزود: طرح ایجاد کتابخانه در این مسجد از مدتی پیش آغاز شد و خوشبختانه این پروژه که به خوبی تجهیز شده است، به زودی افتتاح می‌شود.

کلانتری، ایجاد کتابخانه امین ولایت را پروژه کم نظیر فرهنگی توصیف کرد و گفت: افتتاح این کتابخانه در این محله و شهر صدرا تأثیرگذار است و چون به نام شریف احمد بن موسی (ع) یعنی امین ولایت نامگذاری شده، حقیقتاً خدا به اینجا برکت خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد کتابخانه نیاز مردم شهر صدرا و نقطه عطف فرهنگی برای این شهر است، اضافه کرد: مطمئن هستم اگه قرار باشد به صورت زیربنایی کار فرهنگی کنیم، یکی از کارهایی که باید انجام دهیم، احداث کتابخانه‌هاست.

وی گفت: صدرا یک شهر بزرگ و پرجمعیت است و روز به روز هم توسعه پیدا می‌کند و فضاهای این چنینی بسیار به این شهر کمک می کند.

دومین کتابخانه عمومی شهر صدرا به زودی افتتاح می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در این بازدید عنوان کرد: تجهیز و آماده‌سازی کتابخانه امین ولایت شهر صدرا یکی از ۹ پروژه اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در سال جاری است و این کتابخانه در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

محمدحسین فیروزی تصریح کرد: کتابخانه عمومی امین ولایت، دومین کتابخانه عمومی شهر صدرا در شهرستان شیراز است.

وی اضافه کرد: ساختمان این کتابخانه با زیربنای ۷۵۰ مترمربع، بخشی از مسجد و حسینیه علی بن ابی طالب (ع) شهر صدرا است که توسط آستان مطهر شاهچراغ (ع) برای ایجاد کتابخانه واگذار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها