چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
کتاب «من دیگر نمی‌ترسم» بهانه‌ای برای بررسی ترس و راه‌های مقابله با آن‌ شد

هرمزگان - دبیر «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس گفت: کتاب «من دیگر نمی‌ترسم» بهانه‌ای برای بررسی انواع ترس و راه‌های مقابله با آن‌ها در بین کودکان بندرعباسی شد.

امیرحسین والا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از بررسی انواع ترس و راه‌های مقابله با آن‌ها در بین کودکان «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس بر اساس کتاب «من دیگر نمی‌ترسم» نوشته جین آنانزیاتا و مارک نمیروف، درباره مدیریت استرس سخن گفت.

دبیر «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس با اذعان به اینکه اعضای محفل غالباً سویه جلسات را تعیین می‌کنند و ما تنها تلاش می‌کنیم تسهیل‌گر روند اندیشیدن آن‌ها و نظم بخش جلسات باشیم، ادامه داد: به پیشنهاد «ویهان» از اعضای محفل ادبی آفتاب، این اثر کاربردی محصول تصویرگری برایان لنگدو و ترجمه فرزاد ابرقویی برای بلندخوانی و بررسی انتخاب شد و اعضای محفل دیدگاه‌های خود را در مورد ترس و راه‌های مقابله با آن بیان کردند.

وی اضافه کرد: در گفت‌وگو بین کودکان به مفاهیمی چون فوبیا، خیال پردازی، غم و شادی توامان، نشانه‌های ترس اشاره شد که امیرحسین زمانی، الینا سیستانی، ویهان تهماسبی، کسری نصرت آبادی، سهیل حیدری، آیدا معزز، سما حیدری، حدیث رستمی، نوید کریمی، محمدپارسا بهرام نژاد، ماردین جهانگیری، رژین احمدی و… با مشارکت در گفت‌وگوها به بیان دیدگاه خود پرداختند.

والا با اشاره به ترس کودکان بیان کرد: همه آدم‌ها بعضی وقت‌ها می‌ترسند، اما بچه‌ها از عواملی مانند تاریکی، رعدوبرق، باد، آتش، صداهای بلند، ارتفاع، عمق، جنگ و … خیلی بیشتر می‌ترسند. بنابراین باید تلاش کنیم میزان ترس آن‌ها را به حداقل برسانیم و راه‌های زیادی برای مقابله با ترس وجود داد که یکی از این راه‌ها مطالعه این کتاب است.

این نویسنده هرمزگانی ادامه افزود: کتاب «چرامن تک فرزند هستم» از دیگر آثار این نویسندگان است که می‌تواند برای والدین نیز کتاب قابل تأملی باشد.

این تسهیل‌گر حوزه کودک با انتقاد از ظرفیت و نوع طراحی سالن‌های مطالعات کودکان و نوجوانان کتابخانه‌ها در استان، خواستار بازنگری در این زمینه شد و گفت: پس از نزدیک به دو سال و نیم برگزاری این جلسات، استقبال قابل توجه کودکان موجب نیاز به یک تغییر بزرگ احساس می‌شود. زیرا این جمع به یک خودباوری و بالندگی رسیده است و می‌توان از این ظرفیت برای ارائه توانمندی کودکانمان استفاده کنیم.

به گزارش ایبنا، «محفل ادبی آفتاب» با تسهیلگری امیرحسین والا و مریم سید افقهی از نویسندگان و شاعران خوشنام هرمزگانی، سه‌شنبه شب‌ها در سالن مطالعات کودکان و نوجوانان کتابخانه سید احمد خمینی بندرعباس برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها