چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
روزی به نام «میناب» در تقویم فرهنگی این شهرستان نامگذاری شود

هرمزگان - معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب خواستار نامگذاری روزی به نام «میناب» در تقویم فرهنگی این شهرستان شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، محمد رادمهر در پنجاه و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی میناب به ریاست آیت‌الله ابراهیمی امام جمعه و رئیس فرهنگ عمومی شهرستان میناب با تاکید بر تقویت و کارآمدی بیشتر جلسات شورای فرهنگ عمومی گفت: میناب دارای تمدن و فرهنگ غنی است که ضرورت و اهمیت دارد به منظور معرفی این تمدن و فرهنگ یک روزی به نام روز میناب در تقویم فرهنگی این شهرستان نامگذاری شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی، عنصری موثر در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است، افزود: ما باید با نامگذاری روز میناب بتوانیم فرهنگ، آداب و رسوم غنی خاص این شهرستان را به سایر نقاط کشور معرفی نمائیم.

وی همچنین عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین راهبردهای دشمن برای رسیدن به اهداف خود در جنگ ترکیبی، هدف قرار دادن فرهنگ ایرانی- اسلامی مردم است و در این راستا شورای فرهنگ عمومی با وظایفی از جمله مطالعه دائمی وضع فرهنگ عمومی در منطقه‌ای که به عهده دارد، می‌تواند نقشی تأثیرگذار در این حوزه داشته باشد.

در این نشست امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب نیز ضمن تسلیت شهادت «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان و شهادت سردار عباس نیلفروشان گفت: توجه به توسعه فعالیت‌های قرآنی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله ابراهیمی ادامه داد: با توجه به اینکه میناب ظرفیت بسیار خوبی در حوزه قرآنی و فرهنگی دارد لازم است با هم افزایی و همفکری و پرهیز از موازی کاری دستگاه‌های متولی فرهنگی نسبت به تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری در عرصه جوانی جمعیت و فرزند آوری و تربیت حافظان قرآنی و ترویج برنامه‌های قرآنی گام برداشته شود.

وی افزود: موضوع خانواده و فرزندآوری و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید در شهرستان میناب به صورت ویژه و خاص به آن پرداخته شود و در طی یک زمانبندی خاص طرح ها و برنامه‌ها اجرا و نتایج آن در بازه زمانی مشخص ارزیابی شود.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی مستلزم نهادینه کردن فرهنگ و معارف قرآنی است.

مصطفی کریمی زاده با اشاره به اینکه این شهرستان از ظرفیت‌های قرآنی خوبی برخوردار است عنوان نمود: یکی از عواملی که می‌تواند برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی برداشته شود هم‌افزایی و همفکری با نخبگان قرآنی این شهرستان و بسیج نمودن ظرفیت‌های قرآنی در راستای توسعه معارف قرآنی از مهمترین وظایف راهبردی شورای فرهنگ عمومی است که باید به صورت جدی به آن پرادخته شود.

به گزارش ایبنا، در این نشست موضوعاتی از جمله توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در میناب، بررسی و نحوه اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در این شهرستان، تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی در شهرستان، تشکیل ستاد توسعه فضای امامزاده شاه مرعش به عنوان پایگاه فرهنگی میناب و بررسی و تعیین یک روز در تقویم فرهنگی شهرستان به نام روز میناب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها