جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
کتاب «کی می‌توان نگفتن» رونمایی شد

سمنان - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان از برگزاری آیین رونمایی کتاب «کی می توان نگفتن» در اجلاسیه بزرگ سرداران و یک هزار و ۷۰۰ شهید شهرستان شاهرود خبر داد.

سردار عباس مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شاهرود، با اشاره به آیین رونمایی از کتاب «کی می توان نگفتن»، بیان کرد: کتاب «کی می توان نگفتن» نقش زنان ایثارگر استان سمنان درانقلاب اسلامی دفاع مقدس و مقاومت (دفتر دوم شهرستان های شاهرود و میامی) رونمایی شد.

وی با بیان اینکه این کتاب طی مراسمی با حضور لاله افتخاری، نماینده سابق مجلس تهران، در اجلاسیه بزرگ سرداران و یک هزار و ۷۰۰ شهید شهرستان شاهرود رونمایی شد، افزود: فهمیه میرسید این کتاب را تالیف کرده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان اعلام کرد: کتاب «کی می توان نگفتن» به سفارش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و با مشارکت اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود و سازمان بسیج جامعه زنان استان سمنان و با حمایت انتشارات حبله رود به چاپ رسیده است.

در پشت جلد این کتاب با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، آمده است: «مکرّر اتفاق افتاده بود که رزمنده در میدان جنگ فرض کنید که این بسته‌ی غذایی را باز می‌کرد می دید یک نامه هست، می خواند می دید بله، یک بچّه ای، یک دختر هفت هشت ساله ای، ده ساله ای نوشته «برادر رزمنده! خسته نباشید من دعایتان می کنم و مانند اینها» یعنی یک دختر بچه هم می توانست در اینجا حضور داشته باشد؛ یک بانوی محترم هم می توانست با چرخ خیاطی خودش، با وسایل طبخ خودش، با مرباسازی خودش، باترشی انداختن خودش، با نان پختن خودش، با لباس شستن خودش به پشت جبهه کمک کند. بنده در اهواز رفتم یک نقطه ای را دیدم که جمعیتی از بانوان و زن های محترم آن‌جا جمع شده بودند و لباس چرک رزمنگان را می شستند یعنی همه می توانستند جای خودشان را پیدا کنند و مشغول بودند.

اجلاسیه شهدای شاهرود امروز جمعه به کار خود پایان خواهد داد.

استان سمنان سه هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که یک هزار و ۷۰۰ شهید آن سهم شهرستان شاهرود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها