جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
لزوم خروج تجهیزات کارخانه کاغذ الیگودرز از گمرک

لرستان - نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بر لزوم خروج تجهیزات کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز از گمرک به منظور بهره‌برداری سریع‌تر از این کارخانه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در الیگودرز حمیدرضا گودرزی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه بررسی رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی این شهرستان با اشاره به تامین اعتبار ۴.۵ میلیون یورویی برای راه‌اندازی و خرید تجهیزات کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز گفت: تجهیزات مورد نیاز این کارخانه خریداری شده و در حال حاضر در گمرگ هستند و لازم است به منظور بهره‌برداری سریع‌تر برای اشتغال‌زایی جوانان الیگودرزی این تجهیزات از گمرک خارج شوند.

نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، ضمن تشکر از پیگیری‌های مدیرکل صمت لرستان و شرکت ایمیدرو گفت: براساس پیگیری‌های انجام شده مقرر است فاز نخست این کارخانه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

بهمن جعفری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان، پیش از این درباره آخرین وضعیت این کارخانه در گفت‌وگو با ایبنا با اشاره به اینکه ساختمان و سازه طرح تکمیل شده است، از بهره‌برداری این کارخانه در تابستان خبر داده بود.

به گزارش ایبنا، کارخانه تولید کاغذ از سنگ کربنات کلسیم الیگودرز یکی از پروژه‌های اقتصادی و اشتغالزای لرستان و از پروژه‌های دوستدار محیط زیست محسوب می‌شود که طرح احداث این کارخانه در شهرک صنعتی الیگودرز، از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» از اواخر سال ۹۷ آغاز شد؛ اما تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

این کارخانه سومین طرح کشور است که از سوی ایمیدرو در لرستان انجام خواهد شد و از مصوبات سفر هیئت دولت سیزدهم به لرستان محسوب می‌شد.

کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم الیگودرز در زمینی به مساحت ۴ هکتار در شهرک صنعتی شماره یک شهرستان الیگودرز قرار دارد.

حجم سرمایه‌گذاری در کارخانه کاغذ از سنگ الیگودرز ۵ میلیون دلار است که از محل منابع داخلی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تأمین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها