دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳
نشست معرفی کتاب «جغرافیای حافظ ابرو» برگزار می‌شود

یکصد و هفتاد و ششمین نشست مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب به رونمایی و معرفی چاپ دوم کتاب «جغرافیای حافظ ابرو» اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا یکصد و هفتاد و ششمین نشست مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب به رونمایی و معرفی چاپ دوم کتابِ «جغرافیای حافظ ابرو» اختصاص دارد. این نشست دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

در این نشست غلامرضا امیرخانی، علی بهرامیان، علی همدانی و صادق سجادی، مصحح اثر سخنرانی می‌کنند.

جغرافیای حافظ ابرو، اثر فارسی جغرافیدان و مورخ عصر تیموری، شهاب‌الدین عبداللّه بن لطف‌اللّه بن عبدالرشید، مشهور به حافظ ابرو، (متوفای ۸۳۳ ق)، در زمینه جغرافیا و گوشه‌ای از تاریخ ایران و برخی از بلاد اسلامی است که در زمان شاهرخ و به نام وی تألیف شده است. وی در کتاب خود پس از توصیف پدیده‌های طبیعی جهان اسلام، شرح سرزمین عربستان را آغاز کرده و سپس به شرح ممالک اسلامی پرداخته است که از مغرب آغاز و به بلاد کرمان ختم می‌شود. کتاب برای اطلاع از نام و نشان و مضمون بعضی آثاری که از منابع نویسنده بوده و اینک در دست نیست، بسیار مهم است.

این کتاب با مقدمه، تصحیح و تحقیق صادق سجادی در سال ۱۳۷۵ برای نخستین بار از سوی مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب چاپ و منتشر شده بود و به تازگی برای دومین بار به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان به حضور در یکصد و هفتاد و ششمین نشست مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب که به رونمایی و معرفی چاپ دوم کتابِ «جغرافیای حافظ ابرو» اختصاص دارد، می‌توانند دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ تا ۱۸ به نشانی خیابان انقلاب، بین خیابان دانشگاه و خیابان ابوریحان، شماره ۱۱۸۲( ساختمان فروردین)، طبقه دوم، واحد ۸، موسسه پژوهشی میراث مکتوب مراجعه کنند.

نشست به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و شرکت برای عموم آزاد است.

پخش در اینستاگرام: mirasmaktoob

پخش در گوگل میت: https://meet.google.com/jsw-mbuk-zbt

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها