یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
«واژه‌نامه و اصلاحات تخصصی تربیت بدنی و علوم ورزشی» منتشر شد

کتاب «واژه‌نامه و اصلاحات تخصصی تربیت بدنی و علوم ورزشی؛ فارسی و انگلیسی» تالیف آزاده مهرپویان، الهه سادات ذاکرق و میلاد کارآموزیان، به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب مطابق با آخرین یافته‌ها و همگام با منابع معتبر علمی به روز دنیا تألیف شده و مهم‌ترین هدف آن ارائۀ واژگان تخصصی تربیت بدنی و علوم ورزشی همسو با نشریات معتبر، مجامع و مراجع علمی تربیت بدنی، پایگاه‌های اطلاعاتی و کتب منتشره مربوط به دانشگاهیان پژوهشگران، ورزشکاران، مربیان و علاقه‌مندان است.

نگارندگان این کتاب، انگیزه خود از تألیف واژه‌نامه و اصطلاحات تخصصی تربیت بدنی و علوم ورزشی را این نکات می‌دانند: طی سالیان تدریس دروس زبان تخصصی تربیت بدنی، تدوین و تألیف مجموعه‌ای غنی، چند بعدی و مطابق با دانسته‌های به‌روز بشری همواره از خواسته‌های بجا و بی‌پاسخ دانشجویان بوده است. لذا کتاب واژه‌نامه و اصطلاحات تخصصی تربیت بدنی و علوم ورزشی کوشیده است تا با رفع خلاء موجود، مجموعه‌ای کامل از اطلاعات مرتبط را در اختیار دانشجویان، کارشناسان، ورزشکاران، مربیان و داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری تربیت بدنی و مدیریت ورزشی که در حال حاضر زبان تخصصی را به عنوان واحد درسی در دانشگاه دارند و سایر علاقه مندان ورزشی قرار دهد.

از ویژگی‌های منحصربه فرد کتاب حاضر، ارائه تصاویر و علائم و نشانه‌های استاندارد بین المللی ورزش‌های گوناگون همراه با نام آن‌هاست که تاکنون در هیچ‌یک از واژه‌نامه‌ها، فرهنگ‌های لغت و اطلس‌های منتشر شده در کشور مورد بررسی قرار نگرفته و بسیار پراکنده و از هم گسیخته است. تصاویر ارائه شده در این بخش، همگی مستند بوده و از مراجع معتبر و سایت‌های مرجع گردآوری و انتخاب شده‌اند. این عمل به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان، ورزشکاران، پژوهشگران و علاقه‌مندان محترم انجام شده است.

از دیگر ویژگی‌های این کتاب، ارائه متداول‌ترین و تخصصی‌ترین اصطلاحات تخصصی تربیت بدنی و علوم ورزشی در مقالات علمی مرتبط متون علمی و تخصصی و قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها در سازمان‌های مربوطه است.

از ویژگی‌های قابل توجه دیگر این کتاب ارائه محتوای علمی، با کیفیت بالا و تخصصی به صورت فشرده اما در قالب کتاب با حجم قابل حمل و کاربردی است.

این کتاب با ۲۰۲ صفحه و تیراژ ۱۰۰۰ جلد، توسط انتشارات جهاد دانشگاهی استان قزوین در سال ۱۴۰۳ به چاپ رسیده است و با قیمت ۲۷۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها