یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
خوانش سرودهای مقاومت در مدارس همدان

همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از اجرای طرح «سفارت خانه مقاومت» در مدارس همدان خبر داد و گفت: گروه‌های سرود مدارس مضمون مقاومت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدن، حجت الاسلام رضا غلامی روشن صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شرایط فعلی انقلاب اسلامی و در حرکت به سمت قله‌های جبهه حق و نظم نوینی که در عالم شکل می‌گیرد و آن نظم نوین با محوریت دین مبین اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: امروز گفتمان مقاومت از مهمترین رویکردهایی است که باید در محورها و موضوعات مختلف زندگی تبیین و نهادینه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان افزود: به منظور گفتمان مقاومت و کنشگری دانش‌آموزان و با هدف نقش آفرینی دانش‌آموزان انقلاب اسلامی با دانش‌آموزان جبهه مقاومت و برای همدردی و ارتباط و پیوند امتی دانش‌آموزان انقلاب اسلامی و دانش آموزانی که در اقصی نقاط عالم در محور مقاومت جبهه حق و باطل ایستادگی می‌کنند، ایده سفارت خانه مقاومت در مدارس شکل گرفت.

وی با بیان اینکه امروز شاهد این هستیم که در گام نخست و شروع طرح ۳۲ مدرسه استان همدان در این طرح به عنوان سفارتخانه مقاومت با عنوان «هر مدرسه یک سفارتخانه و هر دانش‌آموز یک سفیر مقاومت» شکل گرفته تصریح کرد: در این ایده مدارس ما به عنوان یک پایگاه و دانش‌آموزان ما به عنوان سفیر مقاومت رویداها و کنش‌هایی را در سطح مدرسه دارند.

حجت الاسلام غلامی روشن اضافه کرد: از جمله برنامه‌های این طرح برگزاری و تشکیل گروه‌های سرود با مضامین دانش‌آموزان جبهه مقاومت، از جمله سرود «آی دنیا» بوده که در حال برگزاری و اکران در این مدارس است.

وی به راه‌اندازی پویش اسباب بازی در این طرح از سوی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: در این پویش دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اسباب بازی‌های بلااستفاده و نو خود را جمع‌آوری و با تعاملی که با چند اسباب بازی فروشی صورت گرفته تحویل می‌دهند که هزینه این اسباب بازی‌ها به جبهه مقاومت کمک می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید بر اینکه در واقع دانش‌آموزان در این طرح نقش آفرینی خود را یاری مظلومان و جهاد و حمایت از جبهه مقاومت دارند، ابراز داشت: پاسخ به شبهات و سوالات، ترسیم صحنه واقعی تقابل جبهه حق و باطل در حد نیاز و ضرورت دانش‌آموزان و تبیین آن با برگزاری مسابقات، عکس نوشته، نقاشی و برگزاری جشنواره‌های مختلف در هر مدرسه با نقش آفرینی دانش‌آموزان از برنامه‌های این طرح است.

وی افزود: مدیرانی که تمایل دارند به این طرح و رویداد بپیوندند و مدرسه خود را به عنوان سفارتخانه مقاومت معرفی و دانش‌آموزان را به این طرح هدایت کنند که می‌توانند، ثبت‌نام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها