یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
مرحله مقدماتی هفدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان آغاز شد

خراسان شمالی- مقدمات برگزاری هفدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با محوریت تشکیل تیم‌های قرآنی از کانون‌های مساجد و شعار «میهمانی آیه‌ها» در استان خراسان شمالی آغاز شد.

تقی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، بیان کرد: مرحله مقدماتی هفدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در این استان با شعار محوری «میهمانی آیه‌ها» با طرح کلی مسابقات قرآنی بین مساجد همجوار، در این استان آغاز شد.

وی افزود: این دوره از مسابقات در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برنامه‌ریزی شده و در قاب تشکیل تیم‌های قرآنی در مساجد اجرا می‌شود.

صادقی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره از مسابقات تصریح کرد: گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، بازآرایی و انسجام تیم قرآنی مسجد، تقویت کانون‌های مجری طرح مسجد پایگاه قرآن، هم افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانون‌ها، شکل‌گیری شبکه مساجد محلات و همکاری و تعامل آنها با یکدیگر و نیز شناسایی استعدادها و نخبگان قرآنی محله در راستای تقویت و بکارگیری آنها در برنامه‌های قرآنی مساجد از اهداف اصلی برگزاری این دوره از مسابقات مدهامتان است.

مرحله مقدماتی هفدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان آغاز شد

وی با بیان اینکه برگزاری این دوره از مسابقات فوق شامل سه مرحله مهمانی آیه‌ها، مرحله استانی و مرحله کشوری را در بردارد، تاکید کرد: در راس اجرای این مسابقات کانون‌های راهبر، معین و خواهران و همچنین کانون‌های مجری طرح مسجد پایگاه قرآن که توانایی برگزاری مسابقات را دارند، در نظر گرفته شده که پس از تبلیغات و توجیه کانون‌ها، و معرفی تیم‌های کانون مرحله شهرستانی برگزار و برگزیده‌ها به رقابت‌های استانی معرفی می شوند.

صادقی در خصوص تشکیل تیم‌های قرآنی کانون‌ها نیز در ادامه گفت: هر کانون مسجد می‌تواند بسته به ظرفیت و توانایی قرآنی خود تا سه تیم، برای مسابقات معرفی کند.

وی تیم‌های قرآنی هر مسجد را نیز معرفی و بیان کرد: در گروه برادران امام جماعت، قاری طرح مسجد پایگاه قرآن، قاری طرح تلاوت نور، مؤذن، مکبر، مربی قرآن، هنرمندان قرآنی و سایر نمازگزاران اعضاء تیم مسجد را تشکیل می‌دهند که می‌بایست در رشته‌های بیان تفسیر، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، ترجمه خوانی، اذان، مکبری، مربی قرآنی کودکان، کتابت قرآن، نقاشی آیات، صحت اذکار نماز، حفظ موضوعی قرآن عمومی، حفظ کل و حفظ جز ۳۰ قرآن رقابت کنند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، همچنین تیم قرآنی خواهران را شامل نقش های مبلغ خواهر، قاری طرح مسجد پایگاه قرآن، قاری طرح تلاوت نور، هنرمندان و سایر نمازگزاران با رقابت در رشته های بیان تفسیر، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، ترجمه‌خوانی، مربی قرآنی کودکان، کتابت قرآن، نقاشی آیات، صحت اذکار نماز، حفظ موضوعی قرآن عمومی، حفظ کل و حفظ ۳۰ قرآن معرفی کرد.

صادقی ثبت نام تیم‌های قرآنی را برای شرکت در مهمانی آیه‌ها، از طریق سامانه بچه‌های مسجد و تا پایان مهرماه جاری اعلام کرد و گفت: مسابقات بین مساجد می‌بایست تا تاریخ ۳۰ آذرماه انجام گیرد.

وی در تکمیل این خبر اضافه کرد: پس از برگزاری مرحله شهرستانی و مهمانی آیه‌ها، برگزیدگان بهمن ماه سال جاری، در رده استانی رقابت میکنند و برترین‌ها برای ورود به گردونه رقابت ملی معرفی خواهند شد.

به گزارش ایبنا، نزدیک به ۷۰ پایگاه قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها