دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کتاب «زندگی‌نامه و خدمات هنری و فرهنگی استاد عباس جمالپور» منتشر شد

کتاب «زندگی‌نامه و خدمات هنری و فرهنگی استاد عباس جمالپور» در شمارگان ۲۰۰ نسخه به کوشش عادله آقایی و باقیمت ۲۰۰ هزار تومان از سوی انتشارات انجمن منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «زندگی‌نامه و خدمات هنری و فرهنگی استاد عباس جمالپور» چهره ماندگاه هنر نگارگری و نقاشی ایران به همت معاونت علمی پژوهشی و انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی روانه بازار نشر شد.

در بخشی از مقدمه، محمود شالویی مشاور وزیر فرهنگ و رئیس انجمن بر این کتاب آمده است: «استاد جمالپور یکی از ستون‌های بزرگ و سترگ هنری ایران و بزرگ مردی در عرصه هنر، خاصه نگارگری است. من ایشان را از سالیان خیلی دور می‌شناسم. کسانی که استاد جمالپور را از نزدیک می‌شناسند نیک می‌دانند که استاد کار خویش را به خوبی و به درستی انجام داده‌اند. از دوره‌ای که مسئولیت هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر تهران را بر عهده داشته‌ام از نزدیک با کارهای آقای جمال‌پور، نمایشگاه‌ها و داوری‌های مربوط به ایشان، حضور در ستادها و برگزاری مناسبت‌های خاص، دوسالانه‌های نگارگری و جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره آقای جمالپور این شناخت و آشنایی وجود داشته است.»

در بخش دیگری از این مقدمه می‌خوانیم: «استاد جمال‌پور به همان اندازه قلمش تواناست که در نگارگری و بیان اندیشه‌های هنری حاذق؛ خاصه درباره نکات حکمی، معرفتی و فلسفی که قادر است به طرز ماهرانه‌ای میان این دو ارتباط و توازن برقرار کند و در مقام تحلیل و تفسیر آن برآید.»

کتاب «زندگی‌نامه و خدمات هنری و فرهنگی استاد عباس جمالپور» در شمارگان ۲۰۰ نسخه به کوشش عادله آقایی و باقیمت ۲۰۰ هزار تومان از سوی انتشارات انجمن منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها