پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
تالاب بین‌المللی شادگان میزبان« ک‌ مثل کتاب» شد

خوزستان- معاون فرهنگی ورسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری رویداد «ک مثل کتاب»در دو مدرسه روستابی شادگان خبر داد.

مهرانگیز بحیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با اشاره به سلسله رویدادهای کتاب محور این اداره کل اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همزمان با هفته بهداشت و سلامت در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کنابخوانی در دو مدرسه شادگان روستایی حضور یافت.

بحیرایی با بیان اینکه هفته‌ها، رویدادها و مناسبت‌های مهمی که در کشور ما وجود دارد، با تلفیق کتاب می‌تواند اعتبار و قوام بیشتری به آن برنامه‌ها دهد، تصریح کرد: معاونت فرهنگی در تلاش است بین این رویدادها با کتاب پیوندی برقرار کند و در این راستا از هفته ملی کودک برنامه‌های کتاب محور با عنوان «ک مثل کتاب» تعریف نموده که پیوست فرهنگی برنامه‌ها تا هفته کتاب و کتابخوانی ادامه دارد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: در رویداد ک مثل کتاب برنامه‌هایی چون: «یک نهال یک کتاب»، در هدف سلامتی با کتاب، «دومین جشنواره کتاب مدرسه و مسجد ما»، «راه‌اندازی تجهیز و تکمیل کتابخانه‌های مدارس و به ویژه در مناطق کم برخوردار و روستایی»، «بلندخوانی کتاب» توسط تسهیلگر، «تور کتابگردی» و… قرار داد. و ان‌شالله انتظار می‌رود که مسئولان و آموزش و پرورش هم در این راه همگام و همقدم شوند.

بحیرایی با توضیح اینکه با مشارکت بهداشت شادگان و توجه ویژه کودکان به حفظ سلامتی و بهداشت فردی‌شان در هفته سلامت، تلاش کردیم رویداد ک مثل کتاب را در دو مدرسه روستایی شادگان برگزار کنیم، افزود: با حضور در مدرسه میراب در روستای صراخیه شادگان و اهدای ۲۰۰ جلد کتاب مقرر شد به زودی کتابخانه این مدرسه برای دانش‌آموزان راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی «میراب» روستای صراخیه شادگان به علت نزدیکی با تالاب بین‌المللی شادگان می‌توانند از ظرفیت گردشگری تالاب بهره‌مند شوند، عنوان کرد: همجواری مدرسه در کنار تالاب، می‌تواند ظرفیت بزرگی برای کودکان دو زبانه روستای صراخیه باشد، تا از این طریق با بهره‌گیری از حضور گردشگران، بتوانند در تقویت زبان فارسی بکوشند.

بحیرایی اهدای کتاب به مدرسه ابتدایی «مفتح» روستای بیت عاشور شادگان را کمک به راه‌اندازی کتابخانه در مدرسه دانست و گفت: مدرسه مفتح با وجود دانش‌آموزان دختر و پسر پایه اول تا ششم نیز، کتابخانه نداشت و ضمن گفت وگو با مدیر مدرسه برای ترویج کتابخوانی در مدارس، مقرر شد به زودی کتابخانه در مدرسه راه‌اندازی شود.

بلندخوانی کتاب «دایره کوچک احساس‌ها در رنگ‌های مختلف» دایان آلبر با ترجمه وحید توکل صدیقی، نمایش عروسکی توسط صفی آبادی و تکنوازی گیتار علی حیدرپور از دیگر برنامه‌های اجرا شده در دو مدرسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها