جمعه ۲۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
آیین اختتامیه «چهارمین جشنواره ملی تئاتر درسی ایران» در میناب برگزار شد

هرمزگان - آیین اختتامیه «چهارمین جشنواره ملی تئاتر درسی ایران» با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در میناب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، آیین اختتامیه «چهارمین جشنواره ملی تئاتر درسی ایران» به میزبانی میناب در شرق هرمزگان، با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در این مراسم ضمن تبریک نیمه شعبان و قدردانی از حضور مسئولان، اظهار داشت: «چهارمین جشنواره ملی تئاتر درسی ایران» در حالی برگزار شد که از نخستین سال برگزاری، این رویداد رشد چشمگیری داشته و به مرحله‌ای از تکامل رسیده است که اکنون در سطح ملی شناخته شده و در آینده‌ای نزدیک می‌تواند در سطح بین‌المللی برگزار شود.

محمد قویدل با اشاره به ارسال بیش از ۱۲ هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره، بیان کرد: پس از انجام داوری‌های تخصصی، ۵۰۰ اثر برتر به مراحل بعد راه یافتند و در نهایت ۲۵ گروه توانستند در مرحله نهایی حضور پیدا کنند. این آمار نشان‌دهنده استقبال گسترده دانش‌آموزان از این رویداد هنری است.

وی افزود: تئاتر درسی یکی از مؤثرترین روش‌های یادگیری و انتقال مفاهیم آموزشی است که می‌تواند موجب تعمیق دانش و مهارت دانش‌آموزان شود. ما تلاش می‌کنیم با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، شرایطی را ایجاد کنیم تا این جشنواره در سال‌های آینده به شکل بین‌المللی برگزار شود و هنرمندان نوجوان ایرانی بتوانند در سطح جهانی استعدادهای خود را به نمایش بگذارند.

حجت الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با تأکید بر اهمیت هنر در فرآیند یادگیری دانش‌آموزان عنوان کرد: مدرسه فقط جای کتاب و کلاس درس نیست، بلکه تئاتر، سرود و بازی نیز بخشی از فرایند آموزشی هستند که به رشد دانش‌آموزان کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از ابزارهای هنری و پرورشی، نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت هویت دینی و ملی دانش‌آموزان دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استقبال گسترده از این جشنواره، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های هنری و پرورشی مانند تئاتر، اردوها و برنامه‌های تربیتی، مکمل آموزش رسمی در مدارس هستند و می‌توانند فضای یادگیری را برای دانش‌آموزان جذاب‌تر کنند.

پورثانی همچنین از زحمات میزبانان جشنواره در میناب قدردانی کرد و از برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوهای زیارتی برای شرکت‌کنندگان در این جشنواره خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هرمزگان نیز در حاشیه این جشنواره با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره ملی تئاتر درسی در میناب برای سومین سال پیاپی گفت: ایده اجرای تئاتر درسی در کشور نخستین بار توسط «مجید ره‌پرور» معلم مینابی به عنوان پدر تئاتر درسی کشور کلید خورد.

محمود غیبی ادامه داد: استقبال از جشنواره ملی که این رشد نشان از علاقه مندی دانش آموزان و معلمان به هنر و اجرای نمایش است.

وی ابراز کرد: بعد از پالایش و داوری در چند مرحله، ۲۵ اثر نهایی مشخص شد که این آثار (طی دو روز) برای اجرای زنده و داوری در فرهنگسرای شهید بهشتی شهرستان میناب روی صحنه رفت و برترین‌های این جشنواره معرفی شدند.

جمشید خرمی دبیر اجرایی جشنواره ملی تئاتر درسی ایران هم اظهار داشت: ۲۵ استان کشور در چهارمین جشنواره ملی تئاتر درسی با شرکت استان های تهران، لرستان، بوشهر، فارس، خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، اصفهان، یزد، مازندران، گیلان، زنجان، البرز، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان (میناب) به مدت دو روز به رقابت پرداختند.

وی افزود: این جشنواره پس از دو روز اجرا با حضور حجت‌الاسلام محمد خانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، محمد رادمهر فرماندار شهرستان میناب و جامعه فرهنگی، روز پنجشنبه ۲۵ بهمن ماه مراسم اختتامیه و معرفی گروه‌های برتر به کار خود پایان داد. از این شمار پنج اثر از هرمزگان و دو اثر هم از شهرستان میناب بود.

به گزارش ایبنا، «چهارمین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور» پس از نمایش ۲۵ اثر برتر از ۱۸ استان، کار خود را به پایان رساند و در پایان هم از همه گروه‌ها تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها

پربازدیدترین