شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
افزایش ۲ برابری بازدید از غرفه ایران در نمایشگاه کتاب دهلی‌نو ۲۰۲۴

مدیر انتشارات نخل سبز استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه کتاب ۲۰۲۴ دهلی‌نو را دو برابر نمایشگاه دوره قبل ارزیابی کرد و گفت: به نظر می‌رسد، افزایش تعداد کتاب‌های عرضه شده، غرفه جذاب‌تر و جانمایی مناسب در این وضعیت تاثیرگذار بوده است.

حسین بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره نمایشگاه کتاب دهلی‌نو ۲۰۲۴ با اشاره به وضعیت مطلوب غرفه جمهوری اسلامی ایران در این رویداد، بیان کرد: مخاطبان غرفه ایران در نمایشگاه کتاب دهلی‌نو از طیف‌های مختلفی هستند که عمده آن‌ها ذهنیت مثبتی به جمهوری اسلامی ایران دارند. مخاطبان غرفه ایران را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ بازدیدکنندگان اتفاقی و مخاطبانی که با برنامه‌ریزی قبلی و با قصد دیدن غرفه کشورمان وارد نمایشگاه می‌شوند.

وی علاقه‌مندی هندی‌ها به فراگیری زبان فارسی را درخورتوجه دانست و افزود: علاقه‌مندان به زبان فارسی در غرفه ایران به‌دنبال کتاب‌های آموزش زبان فارسی و کتاب‌های ادبی مانند رمان و شعر فارسی همچنین آثار کلاسیک این حوزه هستند.

مدیر انتشارات نخل سبز، تمدن، فرهنگ و هنر ایران را برای مخاطبان نمایشگاه دهلی‌نو جذاب ارزیابی و بیان کرد: با توجه به سوابق فرهنگی و زبانی دو کشور ایران و هند، تمدن، فرهنگ و هنر ایران برای مخاطبان غرفه ایران جذاب است؛ علاوه‌براین طراحی جلد کتاب‌های فارسی برای مخاطبان هندی نیز درخورتوجه است.

بهرامی به توجه مسلمانان هند به منابع اسلامی و شیعی عرضه شده در غرفه جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: علاوه‌بر مسلمانان، برخی غیرمسلمانان هند نیز برخی کتاب‌های اسلامی مانند قرآن، عقاید اسلام و عقاید شیعه توجه دارند. ترجمه اردو و هندی قرآن کریم نیز از دیگر علاقه‌مندی‌های مخاطبان هندی است.

مدیر انتشارات «نخل سبز» با اشاره به تنوع موضوعی کتاب‌های عرضه شده در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب دهلی‌نو ادامه داد: اقبال از غرفه ایران در نمایشگاه کتاب دهلی‌نو ۲۰۲۴ در مقایسه با سال گذشته حداقل دوبرابر شده، فروش نیز افزایش داشته است. به نظر می‌رسد، افزایش تعداد کتاب‌های عرضه شده، غرفه جذاب‌تر و جانمایی مناسب در این وضعیت تاثیرگذار بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها