چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
نمایشگاه کتاب؛ فرصت ارتباط مؤلف و مخاطب/ ترویج فرهنگ کتابخوانی در گرو حمایت از مؤلفان است

زنجان- یک شاعر زنجانی گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد بزرگ فرهنگی و رخدادی برای مواجهه رو در روی مؤلف و مخاطب است.

فاطمه سلیمانی در گفت‎‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه سالیانه کتاب اتفاق خوبی است که در حوزه فرهنگ و با هدف ترویج کتابخوانی هر ساله تکرار می شود، بیان کرد: صرف‌نظر از نقدهایی که ممکن است در وجوه مختلف بر آن وارد شود، این رویداد بزرگ فرهنگی فضایی برای مواجهه مخاطب و مؤلف است که کمک شایانی به ارتباط مستقیم بین آنها می‌کند.

این شاعر و نویسنده زنجانی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب همچنین فرصتی برای پی بردن به اهمیت کتاب در زندگی روزمره است، گفت: با برگزاری نمایشگاه کتاب محتوای مورد نیاز در یک رویداد رسمی در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

سلیمانی با اشاره به اینکه از فرصت‌های طلایی نمایشگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی و ویژه برنامه‌های گفتگو محور در قالب معرفی و نقد کتاب است، افزود: قطعاً برگزاری این نشست‌ها به ارتقای سطح کیفی آثار مؤلفان کمک شایانی می‌کند.

وی در ارتباط با جایگاه کتاب و میزان استقبال از نمایشگاه کتاب در جامعه امروز افزود: معتقدم با توجه به کاهش سرانه مطالعه و کاهش قدرت خرید کتاب (حتی برای مخاطب حرفه‌ای و علاقمند) میزان استقبال از خرید و نمایشگاه کاهش پیدا کرده که در راستای حل این مشکل حمایت ویژه از مؤلفان و مروجان کتاب راهگشا خواهد بود.

سلیمانی همچنین به نقش تاثیرگذار مؤلف در جذب مخاطب نیز اشاره کرد و ادامه داد: واقعیت این است که «نوآوری» بار سنگینی است که کمتر اثری در دهه‌های اخیر می‌تواند ادعای آن را به دوش بکشد.

این نویسنده زنجانی با اشاره به اینکه هر نویسنده و شاعری، بالقوه به دنبال کشف فضاهای تازه برای خلق آثار خود است، اضافه کرد: اینکه در اجرا این نوع آوری چطور راه تازه باز کرده باشد، نیاز به قضاوت دیگران دارد؛ اما قطعاً اگر نوآوری در آثار رخ دهد، مخاطب بیشتری جذب خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط