چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد

قم - نخستین فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت به صاحب امتیازی مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان‌الصدق منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام میرزاخان ضمن اعلام اولین فراخوان این نشریه، گفت: با توجه به راهبرد کلان مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق مبنی بر گروه‌ها و کارگروه‌های تخصصی فقه و اصول که دربردارنده نظریه‌پردازی استادان سطح عالی، طلاب و فضلای متخصص حوزه است، وجود نشریاتی که در سطح علمی پژوهشی فعالیت و اثرهای علمی را منتشر نماید، بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

مدیر مسئول دوفصلنامه «فقه و فقاهت» افزود: مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق در راستای این هدف، تلاش کرده با گردآوری استادان، اندیشمندان و دغدغه‌مندان این عرصه به عنوان اعضای هیئت تحریریه همچون حضرات آیات و حجج اسلام عباس کعبی، محسن فقیهی، محمد محمدی قائنی، محمد عندلیب همدانی، محمد نجفی یزدی، محمد جعفر طبسی و محمدعلی قاسمی به بررسی و بحث درباره موضوعات مهم فقهی و اصولی که در جهان اسلام مورد توجه قرار گرفته‌اند، بپردازد.

میرزاخان به بیان محورهای فراخوان پرداخت و ابراز داشت: موضوعاتی که در این فراخوان اعلام شده اند، شامل «فقه اقتصاد»، «فقه پزشکی»، «فقه سیاسی»، «فقه هنر و رسانه»، «فقه اجتماعی»، «فقه روان‌شناسی» و «مسائل مستحدثه فقهی» است.

وی ضمن بیان امیدواری نسبت به اخذ رتبه علمی پژوهشی افزود: در تلاش هستیم هرچه زودتر این امتیاز برای نشریه دریافت شود و برای تمامی مقالات پذیرش شده قبلی نیز اعمال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها