شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
«خاک‌نشین» به نمایشگاه کتاب می‌رسد / ایام نمایشگاه برای نویسنده یک اعتکاف ادبی است

قم - نویسنده کتاب «نبرد تک خوان» با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب یک زمان خاص برای نویسنده و مولف است، گفت: کتاب «خاک‌نشین» به نمایشگاه می‌رسد.

فهیمه شاکری مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با توجه با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و نقش آن در معرفی نویسنده‌های جوان، گفت: نمی‌شود گفت نمایشگاه در معرفی نویسنده بی‌تاثیر است اما به نظرم این قسمت دچار ضعف است و باید تقویت و پررنگ‌تر شود. همین میزانی هم که فراهم شده است این‌ها همه تاثیر مثبت دارد.

این داستان‌نویس تصریح کرد: نویسنده و مولف ایام نمایشگاه کتاب را باید برای خودشان یک زمان خاص و اعتکاف ادبی فرض کنند. اعتکاف ادبی نه به این معنا که نویسنده ممکن است نتواند تمام روزها را در نمایشگاه حضور داشته باشد اما اگر بتواند حداقل چند روز در نمایشگاه حضور یابد، مفید و موثر است. چون می‌تواند از فرصتی که فراهم شده است برای ارتباط با مخاطب و نشرهای مختلف استفاده کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ابعاد نمایشگاه کتاب شناخت مخاطب در نمایشگاه است که می‌تواند برای آثار بعدی آنها را لحاظ کند.

شاکری‌مهر ادامه داد: استقبال و شلوغی نمایشگاه الحمدالله خیلی زیاد است ولی نکته‌ای که وجود دارد بخش زیادی از ارتباط نویسنده و مخاطب باید توسط انتشارات صورت بگیرد اگر توسط هر نشری فضایی فراهم شود که زمانی نویسنده به انتشارات سر می‌زند گفتمانی شکل بگیرد تا مخاطب با نویسندگان ارتباط برقرار کند این اتفاق می‌تواند جذاب باشد و البته برای بخش نوجوانان جذاب‌تر است چرا که مخاطب نوجوان کمتر نویسنده را می‌بیند و ممکن است کتابی را که خوانده است اصلاً نویسنده آن را نشناسد و ندیده باشد.این فضای گفتمانی باعث می‌شود که نوجوان با نویسنده آشنا شود.

نویسنده کتاب «نبرد تک خوان» افزود: «خاک نشین» تازه‌ترین رمان بنده است که از طرف نشر بین‌الملل منتشر شده است. داستانی از دل تاریخ و با ماجرایی جذاب است که در آن داستان حول محور زندگی آشیخ عباس قمی، زمان رضا شاه و کشف حجاب می‌گذرد امیدوارم این کتاب به نمایشگاه برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط