یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
«روح سرگردان پسر شاه عباس کبیر» به نمایشگاه کتاب تهران رسید

قزوین- مجید شفیعی، نویسنده نام آشنای حوزه ادبیات کودک و نوجوان گفت: در نمایشگاه کتاب امسال با دو کتاب جدید همچنین یک کتاب که به تازگی به چاپ پنجم رسیده حضور دارم.

مجید شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین بیان کرد: در بخش رمان نوجوان، کتاب «روح کریستالی نقاش جادویی» به تازگی توسط نشر ویژه نشر به چاپ رسیده و در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران به مخاطبان عرضه خواهد شد.

این نویسنده حوزه کودک و نوجوان عنوان کرد: رمان «روح کریستالی نقاش جادویی» داستان یک روح سرگردان است. روح صفی میرزا پسر ارشد شاه عباس کبیر است که اسیر بدگمانی و سوءظن پدر می‌شود و به طرز ناجوانمردانه‌ای به دست گماشتگان پدر به قتل می‌رسد. هنگامه‌ای از حمله بیگانگان خصوصاً پرتغالی‌ها در جنوب کشور برپاست و آن‌ها با سلاح‌های پیشرفته آمده‌اند؛ سلاحشان غیر از توپ و تفنگ و گلوله و باروت، جادو و افسون تاریک هم بوده تا مردم را هر چه بیشتر در نا آگاهی و تاریکی ذهنی فرو ببرند و بر ارواح سرگردان دریاها و درختان انجیر معابد بتازند و به سادگی گنجینه‌های طلای جنوب را غارت کنند.

شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اخیراً یکی از مجموعه بازنویسی های من به نام «لطیفه های شیرین زهرالربیع» توسط نشر معظم پیدایش به چاپ پنجم رسیده است. این کتاب را برای گروه مخاطبان نوجوان بازنویسی کرده‌ام که همچون کتاب‌های دیگرم در نمایشگاه عرضه خواهد شد. این کتاب خوشبختانه در طول سال‌ها مورد استقبال فراوان مخاطبان قرار گرفته و به چاپ‌های متعدد رسیده است. کل تیراژ این کتاب تا به اکنون به ۱۰ هزار نسخه می‌رسد که باید از مردم خوب و فهیم کشورمان و البته ناشر ارجمندم تشکر فراوان داشته باشم.

وی در مورد این کتاب ادامه داد: زهرالربیع (گل بهار) تالیف سید نعمت الله جزایری عالم بزرگ شیعه در دوره صفوی است. کتاب، حکایت‌های متنوعی دارد که بخش زیادی از آن‌ها طنز است و همین موضوع آن را به یکی از کتاب‌های ارزشمند در زمینه طنز تبدیل کرده است. من در این کتاب، تعدادی از حکایت‌ها را با توجه به ویژگی‌های سنی نوجوانان انتخاب کرده و به زبانی ساده و روان بازگو کرده‌ام که چاپ جدید این اثر در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

شفیعی یادآور شد: مجموعه داستان «آوازخوان طاس» نیز به تازگی در نشر ویژه نشر به چاپ رسیده و شامل ۱۰ داستان است که ۸ داستان آن برگرفته از قصه‌های فولکلوریک میهن‌مان و دو داستان آن برگرفته از افسانه «شنل قرمزی» و رمان «شازده کوچولو» است.

وی بیان کرد: برای نوشتن کتاب «آوازخوان طاس» از شخصیت‌ها و افسانه‌ها و قصه‌ها استفاده کرده‌ام تا داستان جدیدی را روایت کنم. در واقع باید بگویم از منظری نو به این داستان‌ها نگاه کرده‌ام. هشت داستان بازآفرینی خلاق از افسانه‌های حسن کچل، چهل‌گیس، خاله سوسکه، بزبز قندی، تلخون، دختر نارنجون و دو قصه دیگر بر اساس شخصیت شازده کوچولو و شنل‌قرمزی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط