یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸
دهه شصتی‌های روستا پای درس «تصمیم کبری»!

خراسان‌رضوی- همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم در قالب جشن «معلم سپاس»، دهه شصتی‌های روستای ابویسان پای درس «تصمیم کبری» نشستند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): سید احسان مصطفی‌زاده: هوا تاریک شده بود که کم‌کم اهالی روستا از خانه و مغازه و مزرعه و جای جای دیگر خود را به ساختمان کتابخانه شهدای ابویسان رساندند تا در محفلی که به نام و یاد شهید مرتضی مطهری و روز و هفته معلم تدارک دیده شود، حضور پیدا کنند.

پدربزرگ‌ها با نوه‌هایشان آمده بودند و گروهی از مادربزرگ‌ها نیز دست در دست هم در گوشه کنار فضای باز و محوطه کتابخانه نشسته بودند. حدود ۳۰۰ نفری گرد هم آمده‌اند و منتظر برگزاری مراسم بودند.

چند نفری که مسئول اجرا و هماهنگی برنامه را دارند، دائم در تکاپو و تلاش بودند که بخش‌های مختلف و متعددی که برای این جشن پیش‌بینی شده است به خوبی برگزار شود.

دهه شصتی‌های روستا پای درس «تصمیم کبری»!

قاری قرآن می‌خواند و حاضران چشم بروی هم گذاشتند و در همان حال نجوا و رازونیاز می‌کنند. بعد از سرود جمهوری اسلامی و خیرمقدم، هدف برگزاری این محفل پاسداشت مقام رفیع شهید مطهری و ارتقای منزلت و مقام اجتماعی معلمان و تجلیل و قدردانی از معلمان و فرهنگیان به ویژه بازنشستگان روستای ابویسان اعلام شد.

در ادامه تعدادی از دختران که از اعضای فعال کتابخانه شهدای ابویسان و نوگلان مهد دار گل بودند دو سرود با محوریت معلم اجرا کردند.

دهه شصتی‌های روستا پای درس «تصمیم کبری»!

بعد از گروه سرود، ۳ نمایش با محوریت معلم و دانش‌آموز برگزار شد. یکی پسران ۹ ساله یعنی کلاس سومی‌ها که با موضوع امتحان و پرسش و پاسخ سر کلاس و در قالب طنز تدارک دیده شده بود و نمایشی هم توسط دختران که زنگ های کلاسی همچون زنگ فارسی، ریاضی و قرآن را به صورت شعر اجرا کردند.

نمایش سوم هم توسط پسران نوجوان بود که همراه با موسیقی با موضوع سختی‌های کار معلمی اجرا شد.

دهه شصتی‌های روستا پای درس «تصمیم کبری»!

جشن «معلم سپاس» در کتابخانه شهدای ابویسان پٌروپیمان تدارک دیده شده بود و یکی از قسمت‌های متفاوت و جذاب این برنامه کلاس درس «تصمیم کبری» بود.

در بخشی از این رویداد که برای حاضران بسیار جذاب بود؛ کلاس درسی ایجاد شد و یکی از معلمان قدیمی روستا برای تعدادی از اهالی دهه شصتی روستا در فضای نوستالژی از درس «تصمیم کبری» املا گفت.

جشن «معلم سپاس» در کتابخانه روستای ابویسان با خاطره‌گویی معلمان بازنشسته و شعرخوانی و اهدای گلدان گل پایان رسید.

به گزارش ایبنا، روستای «ابویسان» با حدود ۲۰۰ خانوار و ۷۰۰ نفر جمعیت از روستاهای بخش هلالی در شهرستان جغتای است. شهرستان جغتای در غربی‌ترین نقطه استان خراسان رضوی واقع و دارای حدود ۵۰ روستا است. کتابخانه عمومی شهدای ابویسان که از سال ۱۳۵۷ آغاز بکار کرده است، در سال ۱۳۹۳ در اولین دوره جشنواره روستاهای دوستدار جز ۱۰ روستای برگزیده کشور شد و در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در دو سال متوالی در جام باشگاه‌های کتابخوانی کشور مقام اول کشور را کسب کرده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیان IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    عالی
  • زهرا ابویسانی CH ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    عالی بود یک شب به یاد ماندنی
  • یاس IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    خوش گذشت
  • راه چمنی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    عالی بود
  • ابویسانی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    سپاس از همه زحمت کشان عالی بود ☘️🪴☘️🌹
  • مائده IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    چه ایده خوب و قشنگی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها