یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۷
مجموعه شعر به شرط چاقو

دفتر شعر مجتبی کریمی با عنوان «گواه پاکی خون سیاوشی شاعر» توسط انتشارات فصل پنجم منتشر شد. این مجموعه غزل‌های شاعر را شامل می‌شود. کریمی با اشاره به این که این نخستین مجموعه شعر اوست، گفت: مخاطبان نخست چند غزل این دفتر را می‌خواندند و بعد آن را می‌خریدند.\

کریمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: در قالب‌های مختلف غزل، دوبیتی، مثنوی، رباعی، چارپاره و سپید شعرهایی دارم؛ اما برای این دفتر در مرحله نخست حدود 50 غزل را انتخاب کردم و پس از بررسی 32 غزل را برگزیدم.

وی درباره موضوع و زبان این غزل‌ها افزود: غزل‌های این مجموعه اجتماعی و عاطفی هستند. در ارتباط با زبان و ساختار شعرهایم نیز همواره دو نکته را مد نظر داشته‌ام. نخست آن‌که زبان شعرها با زبان من یکسان باشد. از سوی دیگر زبان این غزل‌ها به‌روز است و به زمانی که در آن زندگی می‌کنیم، تعلق دارد. البته نگاه من در این غزل‌ها به نگاه غزل کلاسیک نزدیک شده است.

وی به فروش 370 نسخه از این اثر در نمایشگاه کتاب اشاره و تشریح کرد: مخاطبان کتاب‌ها دو دسته هستند. عده‌ای آثار افراد سرشناس را تهیه و مطالعه می‌کنند. اما عده‌ای‌ دیگر نخست کتاب را می‌خوانند و در صورت ارتباط برقرار کردن با آن اثر آن‌را خریداری می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: باتوجه به این‌که این اثر نخستین مجموعه شعر من بود، مخاطبان با مطالعه چند غزل، کتاب را تهیه می‌کردند. می‌توانم بگویم زبان این غزل‌ها به ذهن و زبان مخاطب امروز شعر نزدیک بوده و سبب شده است تا از این اثر استقبال قابل توجه‌ای صورت بگیرد.

مجتبی کریمی متولد 1362 است. مجموعه شعر «گواه پاکی خون سیاوشی شاعر» در 64 صفحه توسط انتشارات ‏فصل پنجم منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط