سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
مجموعه شعرهای «فصل پنجم» در نمایشگاه کتاب، ۱۲۰ عنوان

انتشارات فصل پنجم در نظر دارد نزدیک ۱۲۰ عنوان مجموعه شعر را در نمایشگاه کتاب امسال ارائه کند. از این تعداد ۴۱ عنوان مجموعه شعر برای نخستین‌بار عرضه می‌شوند که در میان آن‌ها آثاری از م.موید و محمدعلی بهمنی به چشم می‌آید.\

پرویز بیگی‌حبیب‌آبادی، مدیر انتشارات فصل پنجم به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این انتشارات امسال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و طی فعالیت دو ساله خود، 115 تا 120 عنوان کتاب را به علاقه‌مندان حوزه شعر ارائه می‌کند.

وی افزود: از این تعداد دو کتاب در حوزه نقد شعر هستند. یکی از این کتاب‌ها «قافیه در شعر فارسی» نام دارد که به کوشش علی آهی تهیه شده و ویرایش آن را حسین آهی برعهده داشته است.

مدیر انتشارات فصل پنجم در ادامه توضیح داد: کتاب دیگر «زایش مرگ‌های متن» اثر حمیدرضا شکارسری است که به نقد شعر امروز می‌پردازد. همچنین در میان آثار منتشر شده انتشارات فصل پنجم یک مجموعه شعر ترکی سروده محمود دست‌پیش با عنوان «سیز سلام گئتیر می‌شم» دیده می‌شود که سال گذشته در 530 صفحه قطع وزیری منتشر شد.

وی با تاکید بر ارائه 41 عنوان مجموعه شعر جدید در نمایشگاه امسال اظهار داشت: «ماه بالای سرمجنون» سروده علی‌اصغر بیک‌بردی، دفتر شعر عبدالرضا شهبازی با عنوان «وقتی که تو آمدی من مرده بودم»، «گواه پاکی خون سیاوشی» از مجتبی کریمی و «سرخ‌ترین سیب بهشت» سروده آمنه دولت آبادی از جمله این آثار هستند.

این شاعر تشریح کرد: «سه بار می‌گویم گل سرخ» سروده م.موید و «تنفس آزاد با محمدعلی بهمنی» و همچنین دو مجموعه شعر با ترجمه عبدالرضا رضایی‌نیا، یکی با عنوان «تابستان عاشقان» سروده محمود درویش و دیگری «ترانه‌های عاشق آواره» از عبدالوهاب ‌البیاتی عنوان دیگر کتاب‌های جدید این انتشارات هستند.

عنوان دیگر دفتر شعرهای جدید انتشارات فصل پنجم عبارتند از: «شبیه باد» از صدیقه مرادزاده، «مثل دریچه‌های بی‌ماهی» سروده مهدی قاسمی، دفتر شعر محمدصالح سلطانی سروستانی با عنوان «تشنگی در آب»، «بغض دیرسال من» اثر سیدصابر موسوی، «شاعر پیاده‌رو» از مجید زمانی اصل، «از ماه تا ماهی» سروده پانته‌آ صفایی، «بازهم این من تنهای خودم» از یوسف شیردژم، دفتر شعر جلیل صفربیگی با عنوان «شترها از فینیقیه شیشه آورده‌اند»، مجموعه ترانه «با تو این ترانه‌ها شنیدنی‌ست» سروده عبدالجبار کاکایی، «در اصل آفرینش اندوه» از احمد فخاری، «تو ماه می‌روی»، دفتر شعری از امیر اکبرزاده، «سرزمین هزار خورشید» سروده سلمان نظافت یزدی، مجموعه شعر امید صباغ‌نو با عنوان «تاریخ بی‌حضور تو یعنی دروغ محض»، «نبات شاخه شیراز» از فاطمه قائدی، «حق‌السکوت» سروده محمدمهدی سیار، «بمب‌های خنثی شده در خواب» از سعید جلیلی هنرمند، «گوش‌ماهی‌های لبریز» اثر انسیه موسویان، «شهریوری تو» از آرش شفاعی، «آهسته که آسمان نفهمد» سروده ایلناز حقوقی، مجموعه شعر عبدالرضا کوهمال‌جهرمی با عنوان «فردا سه‌شنبه است»، «ریشه در عطش» از حسن اسدی، «مردی در ساعت صفر» سروده سیدمحمد آتشی، دفتر شعری از امید مردانی بروجنی با عنوان «چشم‌های خالی مترسک»، «من زنده مانده‌ام که روایت کنم تو را» اثر امیر مسعود حسینی، «چشم‌نوشت آهو» سروده عبدالرضا رضایی‌نیا و مجموعه شعر شیما شاهسواران احمدی با عنوان «دختری مینیاتوری بودم».

«سفر سیب» سروده مهدی الماسی نیز عنوان مجموعه شعری است که در گروه سنی کودک و نوجوان منتشر می‌شود.

بیگی‌حبیب‌آبادی با تاکید بر این موضوع که اولویت انتشارات فصل پنجم با چاپ مجموعه‌های شعر شاعران جوان است گفت: سال گذشته این انتشارات توانست هر هفته یک مجموعه شعر را منتشر و به مخاطبان این حوزه عرضه کند.

وی در پایان یادآور شد: همچنین حدود 16عنوان مجموعه شعر دیگر در دست چاپ است که مراحل مختلف نشر را طی می‌کنند و احتمال دارد در نمایشگاه کتاب امسال ارائه شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط