شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹
داوری پنجمین «کتاب سال شعر جوان» مهر آغاز می‌شود

محمدرضا عبدالملکیان، مدیرعامل دفتر شعر جوان از آغاز داوری پنجمین دوره جایزه «کتاب سال شعر جوان» در مهر خبر داد. همچنین تا دو ماه آینده شش مجموعه شعر از سوی انتشارات این دفتر راهی بازار کتاب می‌شود. برپایی دو دوره آموزشی جدید از دیگر برنامه‌های دفتر شعر جوان است.-

عبدالملکیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: پنجمین جایزه کتاب سال شعر جوان مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در حال اجراست. برهمین اساس طبق برنامه در اواخر آبان برگزیدگان نهایی این دوره معرفی می‌شوند.

وی افزود: باتوجه به زمان اعلام نتایج نهایی مرحله نخست و دوم داوری این جایزه مهر آغاز می‌‌شود.

مدیرعامل دفتر شعر جوان درباره نحوه داوری‌های این جایزه توضیح داد: سال گذشته داوری آثار در دو بخش کلاسیک و نو به صورت مستقل صورت گرفت. امسال نیز طبق همین روند داوری‌ها انجام می‌شود و متناسب با تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جایزه در هر گروه سه تا چهار کتاب برای مرحله نهایی انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی به بخش حمایتی این جایزه اشاره کرد و گفت: متاسفانه آن‌گونه که باید زمینه حمایت بخش‌های مختلف از این جایزه فراهم نشده است. البته مذاکراتی در این زمینه در دست انجام است و امیدواریم شرایط بهتری از نظر بخش حمایتی برای جایزه کتاب سال شعر جوان فراهم شود.

عبدالملکیان ادامه داد: در نظر داشتیم در این دوره از جایزه بخش جنبی برای آثار ترجمه شده از سایر زبان‌ها به زبان فارسی و ترجمه شعر فارسی به دیگر زبان‌ها و همچنین مجموعه‌ شعرهای گروهی اختصاص دهیم. اما به دلیل مشکلات حمایتی این امکان فراهم نشد.

شش مجموعه شعر جدید منتشر می‌شود 

وی در ادامه به فعالیت‌های دفتر شعر جوان در زمینه چاپ مجموعه شعر اشاره کرد و اظهار کرد: در حال حاضر انتشارات دفتر شعر جوان شش اثر را در دست انتشار دارد که تا دو ماه آینده به چاپ می‌رسند. دو اثر در ارتباط با گزیده شعر سومین و چهارمین دوره جایزه «کتاب سال شعر جوان» و چهار اثر دیگر مجموعه شعرهایی مستقل هستند.

این شاعر درباره دیگر فعالیت‌های دفتر شعر جوان توضیح داد: نقد کتاب شعر شاعران جوان در برنامه «نقد کتاب دوشنبه‌ها» از جمله برنامه‌های این دفتر است که البته تا حدودی به دلیل برخی از مشکلات با وقفه برگزار شده است. اما این برنامه‌ها ادامه دارد و سعی داریم آن‌ها را به صورت منظم برگزار کنیم.

وی افزود: سفرهای فرهنگی و بازدید از اماکنی که آرامگاه شاعران در آن‌جا قرار دارد، از دیگر برنامه‌های این دفتر است. تازه‌ترین سفر اعضای این دفتر به اما‌م‌زاده طاهر کرج صورت گرفت. طی این سفرها جلسات شعرخوانی نیز برپا می‌شود.

وی در پایان از برپایی هشت دوره‌ آموزشی در دفتر شعر جوان خبر داد و گفت: هم اکنون هشت دوره آموزشی در این دفتر در حال برگزاری است و به زودی دو دوره آموزشی جدید پیرامون «اسطوره‌شناسی» با حضور عباس مخبر و «مثنوی‌خوانی» توسط ایرج شهبازی برپا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط