یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲
بازسازی کتابخانه بعثت فرخشهر با کمک خیران

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری از تخریب و بازسازی کتابخانه عمومی بعثت شهر فرخشهر خبر داد.-

اسماعیل بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: ساختمان این کتابخانه قدمتی 40 ساله دارد و به دلیل فرسودگی بافت آن ادامه فعالیت کتابداران در این مکان سخت است.

وی افزود: ساختمان این کتابخانه وقفی است و مرمت بنا نیز نمی‌تواند تاثیری در اصلاح بنای ساختمان داشته باشد، به همین دلیل باید تخریب و دوباره ساخته شود.

بابایی با بیان این‌که برای ساخت این کتابخانه از سوی دولت بودجه‌ای نداریم، گفت: به دنبال جذب حمایت خیران محلی برای تامین هزینه‌های ساخت و بازسازی کتابخانه‌ایم.

وی اظهار کرد: برای بازسازی ساختمان کتابخانه به بیش از 350 میلیون تومان اعتبار لازم است تا کتابخانه‌ای مجهز و استاندارد ساخته شود.

بابایی با بیان این‌که مشکل اغلب کتابخانه‌های وقفی قدیمی بودن ساختمان آن‌ها است، یادآور شد: از آن‌جایی که این ساختمان‌ برای کتابخانه تدارک ندیده‌ شده‌اند و از استانداردهای اولیه کتابخانه‌ای برخوردار نیستند، این مشکل به وجود می‌آید.

به گفته وی، رایزنی‌هایی با انجمن فرخشهری‌های مقیم اصفهان انجام شده است تا بخشی از هزینه‌های ساخت این کتابخانه تامین شود.

اکنون در شهرستان فرخشهر سه باب کتابخانه نهادی و یک باب کتابخانه مشارکتی فعالند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط