یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶
رونمایی از مجموعه چهار جلدی «زمین، زمین، آسمان»

مجموعه چهار جلدی «زمین، زمین، آسمان» شامل شرح مقاطعی از زندگی 52 شهید واحد مخابرات لشکر 10 سیدالشهدا(ع) در سال‌های دفاع مقدس، ششم بهمن ماه 91 از سوی ستاد کنگره شهدای این لشکر رونمایی می‌شود.-

محسن بغلانی، یکی از نویسندگان مجموعه «زمین، زمین، آسمان» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اعلام پایان کار تألیف این مجموعه چهار جلدی اظهار کرد: خاطراتی از 52 شهید واحد مخابرات لشکر 10 سیدالشهدا(ع) پس از جمع آوری توسط ستاد کنگره شهدای این لشکر برای تألیف به انتشارات طوبی تحویل داده شد.

وی با اشاره به لزوم بازنویسی خاطرات گفت: بازنویسی روایت‌ها و خاطرات جلد اول این مجموعه را خود انجام دادم و سه جلد دیگر را به همراه ریحانه خوش‌طینت و ثنا ضرابیان بازنویسی کردیم.

مدیر مسوول انتشارات طوبی با بیان این‌که در مجموعه «زمین، زمین، آسمان» مقاطعی از زندگی شهدای مخابرات لشکر 10 سیدالشهدا(ع) آمده، افزود: خاطرات برخی از این شهدا مربوط به زمان کودکی تا زمان شهادت است و برخی فقط زمان شهادت‌شان را در بر می‌‌گیرد.

وی درباره علت این انتخاب گفت: استحکام روایت‌ها برای درج در کتاب اهمیت زیادی دارد، بنابراین در روایت زندگی برخی از شهدا دو یا سه مقطع زندگی به صورت پشت سرهم آمده و برای برخی از آن‌ها فقط یک مقطع از زندگی‌شان بیان شده است.

ناشر مجموعه کتاب «زمین، زمین، آسمان» ادامه داد: یکی از شهیدانی که در کتاب معرفی شده، شهیدی است که در کودکی به بیماری سختی مبتلا می‌شود، اما شفا می‌یابد و بعدها به جبهه‌های دفاع مقدس اعزام و شهید می‌شود. ما این مقاطع را در کنار هم گذاشته‌ و به عنوان زندگینامه شهید آورده‌ایم.

بغلانی یادآور شد: درباره برخی از شهدا روایت‌های زیادی داشتیم، اما باید از آن‌هایی استفاده می‌کردیم که درباره دیگر شهیدان مصداق نداشته و ویژگی خاص همان شهید و دارای جذابیت باشند. 

وی دریاره شیوه تدوین مجموعه کتاب «زمین، زمین، آسمان» گفت: بیوگرافی شناسنامه‌ای هر شهید در ابتدا آمده و سپس روایت یا روایت‌هایی از ویژگی‌های اخلاقی یا شهادت او بر اساس این‌که کدام پررنگ‌تر و تأثیر گذارتر بوده، آمده‌اند. در انتهای کتاب هم اسناد و مدارک شهدا را گردآورده‌ایم.

بغلانی با بیان این‌که تألیف و صفحه آرایی چهار جلد کتاب «زمین، زمین، آسمان» به پایان رسیده، اظهار کرد: قرار بود جلد اول این مجموعه تا هفته دفاع مقدس چاپ و از سوی ستاد کنگره شهدای لشکر 10 سیدالشهدا(ع) رونمایی شود، اما نظر ستاد این بود که چهار جلد کتاب با هم چاپ و رونمایی شوند.

ناشر مجموعه کتاب «زمین، زمین، آسمان» از رونمایی چهار جلد آن در ششم بهمن ماه امسال خبر داد و در این باره گفت: مراسم رونمایی کتاب‌ها بعد از نماز مغرب و عشا در سالن آبگینه سازمان آب تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این مراسم با حضور سردار اکبر باقری، رییس ستاد کنگره شهدای لشکر 10 سید‌الشهدا(ع)، سردار علی فضلی، فرمانده لشکر در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، خانواده‌های شهدا، بازنویسان کتاب و چند نفر از کسانی که در گردآوری اطلاعات و مصاحبه‌ها شرکت داشتند، برگزار می‌شود.

به گفته بغلانی هر جلد مجموعه «زمین، زمین، آسمان» با حدود 160 صفحه در قطع رقعی و با شمارگان سه هزار نسخه منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها