جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
«حسین وفاق ملی ایرانیان» به چاپ دوم رسيد

کتاب «حسین وفاق ملی ایرانیان» اثر عبدالله رفیعی به چاپ دوم رسید. این اثر به نوعی بازشناسی جغرافیای سیاسی حرکت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا به‌شمار می‌آید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مولف این اثر که با بررسی جغرافیای محل تولد سومین پیشوای شیعیان، امام حسین(ع) به زندگینامه این پیشوا توجه دارد، می‌کوشد با بیان دعوت ایران از امام حسین(ع) ارادت ایرانیان از این امام را بازگو کند.

عبدالله رفیعی، مولف کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتای ایران، عزاداری‌های حسینی در ایران را بیش از آن‌که ریشه مذهبی داشته باشند، سیاسی و در امتداد حرکت‌هایی می‌داند که در راستای خونخواهی حسین(ع) پس از شهادت او در جهان اسلام به ویژه در میان شیعیان توسعه یافتند.

وی با اشاره به این که بیش از سه سال زمان برای تحقیق و مطالعه مکتوبات این حوزه و ترسیم نقشه مسیر حرکت سالار شهیدان از مکه به کوفه صرف کرده است، گفت: در این کتاب کوشیدم تمامی منزلگاه‌های حرکت امام را با ویژگی‌های نظامی آن منطقه استخراج کنم.

این سرهنگ ستاد با بیان این که با اندازه‌گیری‌های نظامی فواصل این منزلگاه‌ها و سرعت حرکت انسان و چارپایان را در این مسیر سنجیده است، گفت: با این بررسی‌ها دریافتم که در بیان ماجرای کربلا و حرکت امام از مکه به کوفه و شهادت ایشان و سپس بازگشت اسرا از شام به مدینه، کمترین تحریفات صورت گرفته و اطلاعات آماری این واقعه با حقیقت انطباق فراوانی دارد.

این کتاب در چهار فصل با عناوین «امام حسین(ع) فرزند اسلام»، «امام حسین(ع) و ایران»، «امام حسین(ع) و شهادت» و «شهادت امام حسین(ع) و وفاق ملی ایرانیان» محرم را یکی از عناصر وفاق ملی تمامی ایرانیان می‌داند و یادآور می‌شود که در ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی تمامی این سرزمین سیاه‌پوش می‌شود و مردم با طیف‌های مختلف عقیده و مذهب در عزاداری‌ها مشارکت دارند.

دومین چاپ کتاب «حسین(ع) وفاق ملی ایرانیان» را انتشارات امیر محمد با شمارگان سه هزار و 300 نسخه در 480 صفحه به بهای 12 هزار ريال به چاپ رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها