شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
ماجرای سه نوجوان و هجوم به مدرسه فیضیه قم

کتاب «از بام تا بهشت» نوشته محمدحسن ابوحمزه روایتی از ماجرای هجوم به مدرسه فیضه قم است که به تازگی به ناشر سپرده شده است. این کتاب در قالب پروژه ادبی «روزهای انقلاب» دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات سوره مهر، محمدحسن ابوحمزه، نویسنده با اعلام این خبر درباره داستان «از بام تا بهشت» گفت: این داستان به رویداد دوم فروردین ماه 1342 یعنی فاجعه حمله به مدرسه فیضیه می‌پردازد که برای گروه سنی نوجوان نوشته شده است.
 
این داستان‌نویس با بیان این‌که کار را مدت‌ها پیش به دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری تحویل داده‌ام، افزود: اصل کار پذیرفته شده است و گروه هم اکنون در حال بازنگری‌های نهایی تاریخی‌ست. 

ابوحمزه داستان «از بام تا بهشت» را متفاوت از دیگر داستان‌های مشابه خواند و تاکید کرد: این داستان به شیوه‌ جدیدی نوشته شده و در آن همه‌ی مسایلی که در حوزه‌ی داستان انقلاب به کلیشه‌های همیشگی بدل شده، کنار گذاشته شده تا برای خواننده جوان و نوجوان جذابیت داشته باشد.
 
او با تاکید بر جنبه‌های داستانی و استنادات تاریخی این داستان، گفت: این داستان که حجم آن حدود 100 صفحه می‌شود حادثه‌ای را روایت می‌کند که در آن سه نوجوان بر حسب اتفاق درگیر مسایلی می‌شوند که با حمله به مدرسه فیضیه ارتباط پیدا می‌کند و خود را در خانه‌ای می‌بینند که عده‌ای از طلاب در آن گیر افتاده‌اند. از این پس داستان وارد فضای جدیدی می‌شود و با وجود شیطنت‌ها و شوخ طبعی‌های این سه نوجوان، حوادثی رخ می‌دهد که به تغییر نگاه آن‌ها به این مساله می‌انجامد. 

«از بام تا بهشت» از مجموعه داستان‌های پروژه ادبی «روزهای انقلاب» با مدیریت مسعود امیرخانی‌ست که به همت دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری برای گروه سنی نوجوان تولید شده و به زودی از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب خواهد شد.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط