یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
متن لایحه قانونی حمایت حقوق مالکیت ادبی نقد و بررسی شد

رييس شوراي حمايت از حقوق تاليف و نشر از برگزاری سی‌‌ویکمین جلسه این شورا خبر داد و گفت: در این جلسه که امروز (سوم دی‌ماه) برپا شد، متن لایحه قانونی حمایت حقوق مالکیت ادبی و حقوق مرتبط مصوب کمیسیون‌های اصلی و فرعی هیات دولت نقد و بررسی شد._

سيدعباس حسيني‌نيك در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: سی‌ویکمین جلسه شورای حمایت از حقوق تالیف و نشر با حضور اعضای شورا و مسوولان اداره کل حقوق مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر شورا برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه لادن حیدری، معاون اداره کل حقوق مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش کاملی از روند تصویب مواد پیشنهادی لایحه قانونی حمایت حقوق مالکیت ادبی و حقوق مرتبط مصوب کمیسیون‌های اصلی و فرعی هیات دولت را ارایه و تاکید کرد که با توجه به اهمیت این قانون و گستردگی و شمولیت آن بر همه حوزه‌های ادبی و هنری اعم از کتاب، سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، اکنون موقعیتی استثنایی برای اصحاب فرهنگ و هنر به شمار می‌آید تا اصلاحات، پیشنهادها و انتقادهای خود را در این حوزه مطرح کنند.

رييس شوراي حمايت از حقوق تاليف و نشر عنوان کرد:‌ همچنین پیشنهاد شد تا با توجه به این‌که لایحه مذکور شامل حوزه‌های مختلف علمی، ادبی و هنری اعم از تالیف، ترجمه، نشر، سینما، موسیقی، هنر و نرم‌افزارهای رایانه‌ای است و همه این حوزه‌ها را در صورت تصویب، تحت تاثیر قرار می‌دهد، لازم است از اعضای صنوف غیر از نشر نیز دعوت شود تا در جلسه‌های مرتبط به آن‌ها حضور یابند.

حسینی‌نیک افزود:‌ همچنین در این جلسه پیشنهاد شد تا جلسه‌های شورای حمايت از حقوق تاليف و نشر به طور منظم هر دو هفته یک‌بار در روزهای یکشنبه برگزار شوند تا در زمان باقیمانده پیش از تصویب در مجلس شورای اسلامی مواد این لایحه به طور کامل بررسی شوند.

وی اظهار کرد: در پایان جلسه، احمد‌علی محسن‌زاده، مدیرکل اداره حقوق مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از اعضای شورای حمایت از حقوق تالیف و نشر، این شورا را تنها تشکیلاتی دانست که به طور منظم و پیگیر، لایحه قانونی حمایت حقوق مالکیت ادبی و حقوق مرتبط مصوب کمیسیون‌های اصلی و فرعی هیات دولت را مورد بحث و بررسی قرار داده است در حالی‌که از گروه‌های فرهنگی و هنری دیگر اعم از حوزه‌های سینما، موسیقی و... هیچ‌گونه پیگیری و پیشنهادی دریافت نشده است.

رييس شوراي حمايت از حقوق تاليف و نشر در پایان گفت: همچنین محسن‌زاده در این جلسه موضوع پیوستن ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی در حوزه حقوق مالکیت ادبی و هنری را مطرح کرد و قرار شد این موضوع و موضوع‌های حقوقی در حوزه تالیف و نشر در این شورا به بحث گذاشته شوند تا نظرهای کارشناسی این شورا اعلام شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط