پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
راهکار جلوگیری از تمرین‌زدگی ورزشکاران

کتاب «تمرین زدگی(بیش تمرینی) ورزشکاران» اثر مشترک سین او ریچارد، مارک بی اندرسون و تونی موریس با ترجمه بهزاد نوشادی، عوامل و آثار تمرین‌زدگی ورزشکاران را تشریح کرده و به ارایه راهکار‌های مناسب برای جلوگیری از آن پرداخته است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یکی از مباحث جدی در زندگی و رفتارهای تمرینی ورزشکاران، موضوع تمرین‌زدگی و بیش تمرینی در ساختار و بدنه تمرینی نخبگان ورزشی است که بر ماهیت جسمانی و روانی عملکرد آنان در سطوح بالای ورزشی و اوج‌رسی تاثیر به سزایی دارد. 

مربیان و ورزشکاران با خواندن بخش نخست این نوشتار با تحقیقات و اصطلاحات فنی بیش تمرینی آشنا می‌شوند و موضوعاتی را درباره «ظهور و شیوع بیش تمرینی» و «عوامل خطرزای بیش تمرینی» مطالعه می‌کنند.

در بخش دوم این اثر مباحثی درباره «دیدگاه‌های مربیان و دانشمندان علوم ورزشی در مورد عوامل خطرساز» و «نکات مهم در مورد تمرین‌زدگی» ارایه شده‌اند.

همچنین در بخش آخر کتاب «تمرین زدگی(بیش تمرینی) ورزشکاران» مخاطبان نمونه‌های تمرین‌زدگی و هدف نهایی از ورزش و تمرینات مناسب برای رسیدن به اوج و نتیجه مطلوب را مطالعه می‌کنند.

در بخشی از کتاب «تمرین زدگی(بیش تمرینی) ورزشکاران» آورده شده است: «الگوها و متغیر‌های شخصیتی بر سندروم تمرین‌زدگی موضوعی است که متخصصان علوم ورزشی کمتر به آن پرداخته‌اند. فشارهای فیزیولوژیکی و آشفتگی‌های روحی و روانی ناشی از تمرینات آستانه بیولوژیکی، ریتم و چرخه زندگی ورزشکاران را چه به صورت درونی و هورمونی و چه به صورت تظاهرات جسمانی به چالش می‌کشند. شناخت مکانیزم‌های علل و عوامل این گسستگی‌ها و پروتکل‌‌های تمرینی می‌تواند ضمن پیشگیری از صدمات جسمانی و روانی، فرآیند شکل‌گیری اوج عملکرد ما را در دستیابی به فتح قلل قهرمانی رهنمون سازد.»

نخستین چاپ کتاب «تمرین زدگی(بیش تمرینی) ورزشکاران» با شمارگان یک هزار و 100 نسخه، در 192 صفحه و به بهای 90 هزار ريال به تازگی از سوی نشر توپ روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط