چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
«همسر ببر» بار دیگر وارد نمایشگاه کتاب می‌شود

چاپ دوم دو رمان «همسر ببر» نوشته‌ «تئا آب‌رت» و «اتاق» اثر اِما دُون‌اِهو ترجمه‌هایی از علی قانع هستند که به روزهای نمایشگاه کتاب تهران رسیدند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،  «تئا آب‌رت» نویسنده بسیار جوان رمان‌ «همسر ببر» با نوشتن این رمان، در زمان کوتاهی به یکی از پرخواننده‌ترین نویسندگان غربی تبدیل شد و به دلیل نثر جادویی و روایت اعجاب‌آور این رمان، مورد توجه رسانه‌ها و منتقدان ادبی سراسر دنیا قرار گرفت تا آنجا که مطبوعات امریکایی و اروپایی به او لقب «مارکز عصر حاضر»  داده‌اند. ماهنامه ادبی نیویورکر او را یکی از بهترین نویسندگان زیر چهل سال دانسته و بنیاد ملی کتاب امریکا نیز این نویسنده را در فهرست بهترین‌های بین پنج تا سی و پنج سال قرار داده‌اند.
 
از این رمان با عنوان «The tiger's wife» در سال 2011 منتشر شد و توانست جایزه ادبی آرنج را که هر سال به نویسندگان زن اهدا می‌شود کسب کند. اوبرت، نویسنده اهل یوگسلاوی است که سال‌هاست به آمریکا مهاجرت کرده و رمانش را نیز به زبان انگلیسی نوشته است.

 چاپ دوم این رمان 368 صفحه‌ای را نشر آموت به بهای 15 هزار تومان به نمایشگاه کتاب تهران رسانده است.

در روزهای گذشته ترجمه دیگری از این اثر به قلم خجسته کیهان منتشر شده است. کیهان عنوان «بانوی ببر» را برای ترجمه این رمان برگزیده است.

رمان «اتاق» اثر دیگر بازچاپی نشر آموت برای نمایشگاه کتاب تهران است. داستان این رمان، روایت زندگی مادری جوان و پسر پنج ساله‌اش است که در اتاق کوچکی زندانی شده و هیچ‌وقت اجازه خروج نداشته‌اند. اتاق برای جک کوچولو همه چیز است و برای مادرش یک جهنم شخصی. او به‌مدت هفت سال در آلونکی پرت و دورافتاده در یک باغ اسیر بوده و فقط نورگیر سقف، روشنایی دنیای خارج را نشانش می‌دهد.
 
این رمان 360 صفحه دارد و بهای چاپ دوم آن 15 هزار تومان است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها