پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
پیکر جلیل شهناز روی دستان گرم مردم بدرقه شد

پیکر زنده‌یاد جلیل شهناز صبح امروز با حضور هنرمندان و جمعیت زیاد علاقه مندان به موسیقی از مقابل تالار وحدت تشییع شد. حسین علیزاده، فرهاد فخرالدینی و محمدرضا شجریان از چهره های حضور یافته در این مراسم بودند.-

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محوطه مقابل تالار وحدت تهران امروز، پنجشنبه، 30 تیر، پذیرای جمع کثیری از مردم و دوستداران موسیقی ایرانی بود و تا حدودی برپایی مراسم به همین دلیل به تعویق افتاد. 

این مراسم با اجرای سید عباس سجادی همراه بود. وی گفت که با ظهور استاد جلیل شهناز ، زبانی نو از موسیقی اصفهان خلق شد.


سپس حسین علیزاده در سخنانی اظهار کرد:  بی شک همه مردم ایران از این رویداد متاثرند و شهناز از با ارزش‌ترین هنرمندان میان ما بود؛ هنرمندی که الهام‌بخش زندگی محسوب می‌شد.


وی افزود: ما با حس امیدواری می دانیم که اوضاع موسیقی بهتر می‌شود. ای کاش مسوولان عکس‌العمل بهتری داشتند و واکنش نشان می‌دادند. بی‌توجهی به هنرمندان موسیقی نشانه عدم درک است؛ در حالی که ما با هنر شهناز زنده‌ایم.


سپس فرهاد فخر‌الدینی، رهبر سابق ارکستر ملی ایران با بیان تسلیت گفت: استاد جلیل شهناز یکی از چهره‌های درخشان موسیقی  و گنجینه‌ای ماندنی و با ارزش موسیقی ردیف ایران است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هر مضراب این هنرمند روی هر نت از ردیف موسیقی ایرانی نشانه عشق است. او راه عاشقی را پیموده است.


این هنرمند همچنین توضیح داد: مردم ما هنوز ساز استاد شهناز را به خاطر دارند و با آن آشنا هستند، ولی چهره او را کم دیده‌اند و این بدان دلیل است که مسوولان در نشان دادن چهره هنرمندان مضایقه می‌کنند.


محمدرضا شجریان نیز با تسلیت این رویداد  از مردم  خواست که تا پایان مراسم خاکسپاری در کنار استاد جلیل شهناز باشند تا همه ببینند که مردم به هنرمندان کشورشان عشق دارند و پایبندند.

در ادامه این مراسم محمد موسوی، نوازنده پیشکسوت نی، در کنار شجریان ایران نیز قطعه‌ای را با مطلع «یاران موافق همه از دست شدند» اجرا کرد. 


سخرانی علی‌اصغر شاه‌زیدی، هنرمند پیشکسوت اصفهانی نیز بخش دیگراز این مراسم بود.

کیومرث شهناز - فرزند زنده یاد شهناز نیز در پایان از حضور مردم در مراسم قدردرانی کرد.


گزارش تکمیلی این مراسم متعاقبا در ایبنا منتشر می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط