دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
«آموزش ویلن» با اتود استاد کنسرواتوار بروکسل

ترجمه جلد نخست کتاب «آموزش ویلن» اثر ماتیو کریک بوم، استاد کنسرواتوار بروکسل به کوشش ندا علی‌غنی از سوی نشر گنجینه کتاب نارون و همکاری نشر هنر و فرهنگ منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلد نخست کتاب «آموزش ویلن» شامل سرفصل‌هایی آموزشی مانند «معرفی موسیقی»، «ویولن و اجزای آن»، «پوزیسیون‌ها به صورت تئوریک نه عملی»، «کوک کردن ویولن»، «نحوه به کارگیری دست چپ» و «نحوه به کارگیری دست راست» است.
 
در این کتاب، 6 اتود تمرینی به همراه هفت قطعه موسیقی مانند «دانش‌آموز شاد و سرحال»، «عید پروانسی»، «سرود»، «بازگشت به میهن» و «خبرهای خوش» ارایه شده‌است.
 
در مقدمه کتاب «آموزش ویولن» بر اهمیت آشنایی هنرجویان با سلفژ تاکید شده که در بخشی از آن می‌خوانیم: «سلفژ اساس و پایه در امر آموزش موسیقی است. سلفژ یا همان نت‌خوانی می‌تواند به تنهایی کیفیت شنوایی هنرآموز را بالا برده و در نتیجه هنرآموز می‌تواند تمام توجه خود را به انگشت‌گذاری و آرشه کشی و با کیفیت معطوف دارد.» 

جلد نخست کتاب «آموزش ویلن» در 37 صفحه و شمارگان یک‌هزار جلد از سوی نشر گنجینه کتاب نارون و همکاری مرکز پخش هنر و فرهنگ با قیمت پنج‌هزار تومان راهی بازار کتاب شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط