جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
کاربردی کردن پژوهش‌ها باید مهمترین مطالبه دانشگاه‌ها باشد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه پژوهش کاربردی یکی از نیازهای ضروری جامعه امروز است، گفت: مدیران اجرایی دانشگاه‌ها پژوهش را از جامعه دانشجویی مطالبه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد احمدی در نشست تجلیل از پژوهشگران استان، گفت: هیچ جامعه‌ای قله‌های عزت، استقلال و خودباوری را بدون حرکت در بستر پژوهش نپیموده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه باید برنامه مدونی در زمینه توسعه پژوهش با نگاه به آینده تدوین شود، عنوان کرد: تلاش مسئولان استان در برگزاری نمایشگاه پژوهش قابل تقدیر است و سطح برپایی نمایشگاه نسبت به سال گذشته بهتر بود که می‌طلبد از هم اکنون برای کیفی تر برگزار شدن آن در سال‌های آینده تلاش کرد.

وی با بیان اینکه پژوهش لایه‌های مختلفی را در برمی‌گیرد، ابراز کرد: حرکت و توسعه دانش بنیان با محوریت دانشگاه‌ها، پژوهش‌های توسعه‌ای و مباحث کاربردی از مهمترین موارد این حوزه است.

احمدی به تشریح دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور در سال‌های بعد از انقلاب پرداخت و گفت: اکنون ما با تکیه بر ظرفیت جوانان و دانشمندان توانستیم علم را بومی سازی کنیم.

وی شفاف سازی اعتبارات پژوهشی را گام موثری در خروجی محوری طرح‌ها و فعالیت‌ها دانست و گفت: همچنین تقویت کارگروه‌های پژوهش استان ضروری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: می‌طلبد با سعه صدر در جهت تقویت بخش خصوصی در کشور گام برداشت و دانشگاه‌های نسل جدیدی منطبق با محیط  پیرامون و نیاز امروز جامعه خود ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود جامعه علمی و دانشگاهی کشور اجازه ندهد فکر و اندیشه جوانان ما با هژمونی رسانه‌ای غرب به انحراف کشیده شود.

احمدی با تاکید بر اینکه معتقدم پژوهش می‌تواند در اندیشه و باور مدیران موثر باشد، گفت: پیوند بین پژوهش و صنعت بخش اعظمی از مشکلات را حل می‌کند و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در این راستا مشارکت و همدلی مطلوب تری داشته باشند.

وی تصریح کرد: دانشگاه باید دارای یک سیستم چالاک باشد و باید ذهنیت داده محوری دانشگاه را به سمت پژوهش محوری تغییر داد.

احمدی شفاف سازی اعتبارات پژوهشی را گام موثری در خروجی محوری طرح‌ها و فعالیت‌ها دانست و گفت: همچنین تقویت کارگروه پژوهش استان ضروری است.

وی گفت: نباید ظرفیت‌های استان با برنامه‌ریزی شتاب‌زده و غیراصولی در معرض خطر قرار گیرد و دانشگاه‌ها در این راستا رسالت خطیرتری را بر عهده دارند.

در این نشست از پژوهشگران و دستگاه‌های برتر نمایشگاه هفته پژوهش با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها