یکشنبه ۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۲
بحران مالی آمریکا جدي و بزرگ است

« مایکل لوییس» نویسنده معروف وال استریت ژورنال در کتاب جدید خود با عنوان «جنون مالی مدرن»، بحران مالی آمریکا را بحرانی جدی و بزرگ دانسته که تبعات آن به درستی ارزیابی نشده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا) ،به نقل از وال استریت ژورنال، مایکل لوییس را اکثرا به خاطر اثر برجسته اش به نام «پوکر دروغگویان» می شناسند، ولی او اکنون اثر دیگری به نام «وحشت؛ داستان جنون مالی مدرن» منتشر کرده که پنج بحران اقتصادی دنیا را در آن بررسی می‌کند.

لوییس 48 ساله که اکنون در کالیفرنیا زندگی می‌کند، نوشتن این کتاب را در سال 2007 با هدف بررسی بحران‌های مالی از سال 1987 تاکنون شروع کرد، ولی در مراحل پایانی نگارش کتاب، با بحران بزرگ بازارهای مالی آمریکا مواجه شد که به همین علت آخر کتابش را به بررسی این بحران اختصاص دادو تاثیر زیادی بر نگاه او به بحران‌های مالی آمریکا گذاشت.

لوییس در مصاحبه خود با وال استریت ژورنال که ديروز (شنبه) چاپ شد، گفت: تا پیش از بحران مالی اخیر فکر می‌کردم بحران‌های مالی 1987تاکنون اثرات چندانی درپی نخواهد داشت، ولی بعد از بحران وال استریت به صراحت اذعان می‌کنم که در این باره اشتباه کرده‌ام. 

او گفت: « من به این بحران ها عادت داشتم و به طور اصولی فکر می‌کردم ما خیلی ساده این بحران را هم مثل بحران‌هاي قبلی پشت‌سر خواهیم گذاشت، ولی بزرگی مشکل را به درستی نمی‌دانستم. این بحران متفاوت بود، سر جمع ضررها از بحران‌هایی که قبلا به وقوع پیوسته، بیشتر بود... این بحران از اوایل دهه 1980 شروع و اکنون پایان یافت.»

 کتاب لویس در 352 صفحه توسط انتشارات نورتون منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط