جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰
شاعر آستارایی با تجدید چاپی هایش یه نمایشگاه می‌آید

دو مجموعه شعر «بفرماييد بنشينيد صندلي عزيز»، «زنبور های عسل دیابت گرفته اند» از آثار اکبر اکسیر، شاعر آستارایی، تجدید چاپ شده و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شوند. اکسیر این دو مجمومه شعر را در سبک ابداعی «فرانو» سروده است._

اكسير در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران (ایبنا)، گفت: مجموعه شعری در سبک «فرانويي» با عنوان «بفرماييد بنشينيد صندلي عزيز» كه در سال ۱۳۸۲ توسط انتشارات نيم نگاه به چاپ رسيده، امسال توسط نشر مرواريد در ۱۵۰۰ نسخه منتشر و در نمايشگاه كتاب عرضه مي‌شود. 

به گفته اکسیر این کتاب شامل ۸۴ قطعه شعر کوتاه و طنز آلود و همراه با ویژگی‌های شعر فرانو است و جلد آن را یاشار صلاحی وجواد آتش باری طراحی کرده‌اند.

اکسیر اشاره کرد: چاپ چهارم مجموعه شعر «زنبور های عسل دیابت گرفته اند» نیز توسط نشر ابتکار نو در ۱۰۰۰ نسخه برای نمایشگاه آماده است.

وی اظهار داشت: این کتاب در سال ۸۶ برنده کتاب طنز سال و منتخب کتاب سال شده و در برگیرنده ۶۴ قطعه شعر کوتاه است.

این شاعر یاد آور شد: چاپ دوم «پسته لال سکوت دندان شکن است» در ۱۵۰۰ نسخه که توسط انتشارات مروارید منتشر شده، تابستان امسال به چاپ سوم می رسد.

این مجموعه که در بهار سال گذشته منتشر شد در کمتر از یک سال به چاپ دوم رسید.

اکسیر تاکید کرد: اشعار این مجموعه شامل ۷۰ قطعه شعر فرانو است که این کتاب مقدمه‌ای از خودم و مصاحبه‌ای را که بهزاد موسایی پژوهشگر گیلانی درباره وضعیت شعر امروز و ویژگی‌های شعر فرانو با من انجام داده، نیز در بر می‌گیرد. یاشار صلاحی هم طرح جلد این کتاب را آماده کرده است.

این شاعر درباره سبک شعری «فرانو» توضیح داد: شعر فرانو با مجموعه شعر «بفرما بنشین صندلی عزیز» به جامعه ادبی ایران پیشنهاد و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. شعر فرانو نوعی از شعر آزاد و به صورت کوتاه، طنز آمیز، عینی و ملموس است که پایانی غیر مترقبه وکلماتی غیر معمول دارد؛ استفاده از اصطلاحات کوچه و بازار وپرداختن به مسائل مختلف از جمله محیط زیست، میراث فرهنگی و هر آنچه انسان امروز با آن مواجه می شود از ویژگی های آن است.

وی ادامه داد: زبان شعر فرانو زبانی ساده و متفاوت است و مخاطب خاص و عام خود را مورد خطاب قرار می دهد و من معتقدم این شعر توانسته با مخاطب ارتباط بر قرار کند ودر پر کردن خلا مخاطب گریزی موفق باشد.

چاپ جدید دو مجموعه «بفرماييد بنشينيد صندلي عزيز» و «زنبور های عسل دیابت گرفته اند» در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت) عرضه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط