یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۶
بازچاپ «جهانگردى در فقه و تمدن اسلامى»

اهداف و ويژگي‌هاي گردشگري از نظرگاه قرآن و اهل‌بيت(ع) در كتاب «جهانگردى در فقه و تمدن اسلامى» به قلم جمعي از نويسندگان مجله فقه از سوي موسسه بوستان كتاب به زودي تجديدچاپ مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نادر يزداني، مسوول فروش موسسه بوستان كتاب، با اعلام اين خبر افزود: اين كتاب با استناد به اين ديدگاه كه قرآن كريم و روايات معصومان(ع) با توصيه اكيد بر جهانگردى و سير در آفاق براي عبرت‏آموزى و يافتن نگرش‏ها و بينش‏هاى عميق، پايه‏هاى محكمى براى گردشگرى و جهانگردى ايجاد كرده‌، به رشته تحرير در آمده است.
 
وي با اشاره به اين كه كشورهاى غيرمسلمان نيز به انگيزه‏هاى گوناگون به اين امر مهم مبادرت ورزيده و صنعت عظيمى به نام «جهانگردى» را به وجود آورده‏اند، ‌گفت: در اين صنعت، تعاملات فراوان و پيچيده‏اى ميان مسلمانان و غيرمسلمانان صورت مى‏گيرد، لذا تنظيم روابط اخلاقى، فقهى و حقوقى ضرورت مى‏يابد. در اين كتاب، با درك اين مهم، اهداف اصلي و موضوعات سفر بررسي و تبيين مي‌شوند.

يزداني در زمينه مباحث اين كتاب بيان داشت: سير در آفاق؛ نكته‏ها و بايسته‏ها، فقه و صنعت جهانگردى، گردشگرى در قرآن، اصل نخستين در برخورد با غيرمسلمانان، بازديد جهانگردان غيرمسلمان از مكان‏هاى مقدس، زنان و محدوديت‏هاى جهانگردى، آمد و شد با جهانگرد غيرمسلمان، حقوق‏ گردشگران غير مسلمان در كشورهاى اسلامى، فقيهان جهانگرد، گردشگرى در سيره معصومان(ع) و ابرار، از موضوعات اصلي اين كتاب به شمار مي‌روند. 

چاپ سوم كتاب «جهانگردى در فقه و تمدن اسلامى» در شمارگان  1200 نسخه، 500 صفحه، قطع وزیرى و جلد سلفون به زودي منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط