دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۱
ارايه ترجمه ويژه نوجوانان در نمايشگاه قرآن

مجموعه سه‌ جلدي «آشنايي با قرآن» ويژه نوجوانان كه از قريب به 10 ترجمه معتبر قرآن براي ارايه قابل درك‌ترين برگردان فارسي براي نوجوانان بهره برده است، در غرفه انتشارات لك‌لك در نمايشگاه بين‌المللي قرآن عرضه شده است.\

محمدرضا اكبري، متصدي غرفه انتشارات لك‌لك، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: اين مجموعه توانسته است با ارايه متني سليس و روان از ترجمه، شرح و تفسير آيات قرآن، اثري قابل استفاده براي نوجوانان باشد.

وي با اشاره به ارايه شأن نزول هر آيه در اين كتاب اظهار كرد: در اين كتاب پس از طرح يك موضوع، آيه مرتبط همراه با شرح و تفسير آن بيان مي‌شود. همچنين شأن نزول هر آيه نيز به دنبال آن ذكر شده است و به همين دليل مي‌توان اين اثر را به نوعي دربردارنده قصص قرآني نيز دانست.

اكبري در ادمه گفت: مجموعه سه ‌جلدي «آشنايي با قرآن» ويراست تازه‌اي از مجموعه 30 ‌جلدي اين اثر است كه پيش از اين منتشر شده بود و فرزانه زنبقي، نويسند اين مجموعه، به خاطر نوشتن آن «بانوي قرآن‌پژوه» لقب گرفت. مجموعه سه‌ جلدي «آشنايي با قرآن» 500 هزار ريال بها دارد كه با تخفيف 40 درصدي، با مبلغ 400 هزار ريال به فروش مي‌ر‌سد.

متصدي غرفه انتشارات لك‌لك با اشاره به ارايه 40 عنوان كتاب از سوي اين انتشارات در نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم گفت: كتاب «آيه‌ها و مثل‌ها» اثر ديگري است كه به بررسي ارتباط ضرب‌المثل‌هاي ايراني با آيات قرآن مي‌پردازد تا مشخص شود ضرب‌المثل‌ها تا چه اندازه از آيات قرآن الهام گرفته‌اند.

اكبري افزود: در اين كتاب ابتدا ضرب‌المثل در شكل‌هاي مصطلح و نامصطلح آن ذكر و سپس آيه مرتبط همراه با ترجمه و شرح آن كه به نوعي منظور ضرب‌المثل را نيز دربر مي‌گيرد، بيان شده است. 

هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم تا 23 شهريور ماه از ساعت 16 تا 23 و روزهاي تعطيل از ساعت 14 تا 23 در مصلاي امام خميني(ره) پذيراي علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط