پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
«حیات اجتماعی سلطانیه» کتاب شد

زنجان- «حیات اجتماعی سلطانیه» به همت محمد ملکی نویسنده زنجانی گردآوری و روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، کتاب «حیات اجتماعی سلطانیه» با رویکرد اجتماعی نوشته محمد ملکی عضو انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان منتشر و روانه بازار شد.

در بخشی از این کتاب آمده است: بدون شک تاریخ صرف واگویی رخدادها و اتفاقات گذشته نیست بلکه بستری است که با آگاهی نسبی از کلیات باید در پی کشف و شناخت اجزا و عناصری بود که از پیوند این اجزا بنا به استنادات و مکتوبات به واقعیات دست یافت.

در این کتاب اطلاعات شفاهی و میدانی و گزارش‌های مکتوب راجع به عهد قاجار و پهلوی میتوان تصویر روشن تری از نحوه شکل گیری و ساختار این محدوده ی زمانی از حیات اجتماعی سلطانیه مطرح شده است.

اجرای برنامه روخوانی کتاب

برنامه روخوانی کتاب در مراکز فرهنگی هنری شماره ۲، ۳، ۶، قیدار، ابهر، گرماب، زرین‌آباد، ماهنشان، مجتمع و کتابخانه‌های سیار صائین قلعه، دندی و سجاس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درهفته جاری برگزار شد.

سپس معرفی کتاب «یک راه بهتر» توسط مربیان و کتابداران مراکز سیار ارائه شده و روخوانی کتاب توسط اعضا انجام و کتاب‌های ویژه سن کودک و نوجوان به اعضا اهدا شد.

روخوانی کتاب توسط اعضا و مادران، معرفی کتاب (کلوچه های خدا)، کارگاه سفالگری (ساخت شخصیت‌های داستان)، کارگاه نقاشی (نقاشی شخصیت های داستان)، قصه گویی، روخوانی کتاب، شعرخوانی و نمایش فیلم از مهمترین این برنامه بود.

برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در ایجرود

جلسه شورای فرهنگ عمومی در ایجرود برگزار و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرا در دهه بصیرت انجام شد؛ فرهنگ‌سازی، بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات، هموارسازی بستر تشکیل خانواده و ازدواج آسان و فرزندآوری با اجرای برنامه‌های فرهنگی هم از دیگر موضوعاتی که در این جلسه هماهنگ شد.

یکی از نکات مهم این نمایشگاه، ارائه کتاب‌های تازه منتشر شده است و این امر با هدف جذب مخاطب بیشتر و ترغیب آحاد مردم به ویژه جوانان برای خرید و مطالعه صورت می‌گیرد.

برگزاری مراسم حفظ و تفسیر قرآن کریم در حسینیه شهدا

بر اساس آمارهای موجود استان زنجان ۳۸ حسینیه شهید زیر نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان مشغول فعالیت هستند.

اصل فعالیت حسینیه‌های در خصوص تلاوت، حفظ و تفسیر قرآن و ادعیه است که همواره در طول سال، و ویژه برنامه‌های مختلف مناسبتی و آموزشی نیز در قالب برگزاری مجالس جشن و عزاداری، یادواره‌ها، محافل قرآنی، کمک به نیازمندان به ویژه در امور ازدواج فعالیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط