چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
«هرگز سفر نکنید مگر این کتاب را بخوانید» رهسپار بازار کتاب شد

خراسان‌رضوی - کتاب نفیس و جامع «هرگز سفر نکنید مگر این کتاب را بخوانید» به قلم محمدحسین پورمحمدی جامع‌ترین کتاب در خصوص آداب سفرهای مختلف است که به تازگی توسط نشر سیمرغ خراسان رهسپار بازار کتاب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، کتاب نفیس و جامع «هرگز سفر نکنید مگر این کتاب را بخوانید» جامع‌ترین کتاب در خصوص آداب سفرهای مختلف اعم از سفرهای جاده‌ای، ریلی، هوایی، دریایی، زیارتی، اردویی، همراه با توصیه های فنی، ایمنی، امنیتی، ایمنی و بهداشتی است که طی سال‌ها تلاش و پژوهش توسط محمدحسین پورمحمدی گردآوری و رهسپار بازار کتاب شده است.

محمدحسین پورمحمدی مولف کتاب در خصوص لزوم نگارش این کتاب به خبرنگار ایبنا گفت: سفر شناخت انسان را از جهان توسعه می‌دهد و انسان را جهان‌دیده و با تجربه می‌کند.

وی افزود: سفر معلم و پندآموزی قوی و موثر است که دانشجویش مسافر، کتابش جهان طبیعت، صفحه آن آثار هستی، موضوع درسش آینده‌نگری، هدفش آگاهی‌بخشی وحرکت در مسیر دانایی و زندگی بهتر است.

پورمحمدی اظهار کرد: سفر تحت هر عنوان و هدف مفیدی یکی از ضروریات زندگی ما به شمار می آید. لذا در این زمینه حتی آیات قرآنی و روایات معتبر از لسان پیامبر اکرم و دیگر ائمه اطهار داریم که به این مهم تاکید فراوان شده است.

این نویسنده بیان کرد خداوند در سوره انعام آیه ۱۱ می فرمایند «در زمین سیر وسیاحت کنید و سپس عاقبت دروغگویان را ببینید.» و یا پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «مسافرت کنید تا صحیح و سالم بمانید، مسافرت کنید اگر چه در سفر نفع مالی عاید شما نشود از فواید عقلی آن بهره‌مند خواهید شد»

وی در خصوص این کتاب که دارای ۱۳ فصل مختلف و همچنین ۷ بخش پیوست است افزود: اگر قبل از هر سفری این کتاب مطالعه شود یقیناً با ارامش بیشتری سفر خواهید کرد.

به گزارش ایبنا؛ کتاب «هرگز سفر نکنید مگر این کتاب را بخوانید» با ۲۶۴ صفحه در قطع رقعی به قلم محمدحسین پورمحمدی توسط انتشارات سیمرغ خراسان به زیور چاپ آراسته گردیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها