پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
‌اجرای طرح «هر کلاس، یک قفسه کتاب» در یزد

یزد - مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد از برگزاری طرح «هر کلاس، یک قفسه کتاب» در یزد به همکاری مدارس استان خبر داد.

‌سیده عالیه قوامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، گفت: یکی از اولویت‌های کانون پرورش فکری در استان توجه به امر کتاب و کتابخوانی در بین این گروه سنی است.

وی افزود: در این راستا برنامه‌های مختلفی از جمله مسابقات کتابخوانی، کلاس‌های آموزش داستان‌نویسی و نویسندگی را در بین دانش‌آموزان اجرا کرده‌ایم.

قوامی گفت: با توجه به گستردگی قشر کودکان و نوجوانان و حضور آن‌ها در مدارس سعی کرده‌ایم برنامه‌های خود را با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش دنبال کنیم که مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از این طرح‌ها با عنوان «هر کلاس، یک قفسه کتاب» است که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در بیش از ۶۰ مدرسه استان اجرا می‌شود.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: این طرح در بیش از ۶۰ مدرسه و در بین بیش از ۵ هزار دانش‌آموز ابتدایی اجرا می‌شود که در هر کلاس بیش از ۴۰ جلد کتاب قرار داده می‌شود که دانش‌آموزان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

قوامی گفت: در گام اول اجرای این طرح در نظر داریم، دو قفسه کتاب که هر کدام شامل ۸۰ جلد کتاب متنوع و تازه منتشر شده و بازی و سرگرمی است، در هفته معلم با هماهنگی آموزش و پرورش و با حضور نماینده استانداری به مدرسه ابتدایی «آیت‌الله خاتمی» و مدرسه «دکتر سید محمد بهادری» واقع در محله صدر آباد اهدا شود.

وی بیان کرد: این طرح در قالب تفاهم نامه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط