سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
«صابری» حین رعایت مرزها طنز را در حوزه اجتماعی و سیاسی وارد کرد

گیلان - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی تصویری به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» گفت: مرحوم کیومرث صابری فومنی هنرمند و روزنامه‌نگاری است که حین رعایت مرزها، طنز را در حوزه اجتماعی و سیاسی وارد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) محمد مهدی اسماعیلی عصر سه‌شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره طنز پهلو در فومن گیلان- زادگاه کیومرث صابری فومنی افزود: فومنی را هنرمند و روزنامه‌نگاری مولف می‌دانیم چراکه با قوت و با ایمان توانست ضمن رعایت مرزهای اخلاقی، طنز را به ویژه در حوزه سیاسی و اجتماعی وارد جریان رسانه‌ای کشور کند.

وی تصریح کرد: در ابتدای دهه شصت و اوایل دهه هفتاد هر جا می رفتیم صحبت از طنزهای گل آقا بود. این طنز ضمن اینکه مرزهای اخلاق را رعایت می‌کرد با استفاده مبتکرانه از تصویر و جملات نغز، مسائل و مشکلات اجتماعی را گوشزد می‌کرد و این توفیق بزرگی بود که مرحوم فومنی به دست آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: صابری فومنی روزنامه نگار انقلابی، هم نفس با شهید والامقام شهید رجایی و مورد عنایت ویژه رهبری عزیز انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای بود.

وی ادامه داد: حوزه طنز را به قبل و بعد از ورود کیومرث صابری فومنی به این حوزه باید تقسیم کرد با این وجود؛ هنوز طنز در کشورمان به جایگاه مطلوب نرسیده است و باید این اعتراف تلخ کنم، تقویت طنز کافی نیست و امیدوارم این همایش بتواند به این امر کمک کند.

اسماعیلی یادآور شد: فضای مکتوب محدودیت هایی دارد که باید تلاش کنیم حوزه طنز جدی تر بپردازیم زیرا طنز در واقع تذکر به آسیب می دهد و اخم ها را از چهره ها باز می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها