شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳
اشعار و کلام شاعران میراث ماندگار نسل‌های آینده است

خورستان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: هر ارزش و رویداد ممزوج با هنر، ماندگار است و آنچه برای نسل‌های آینده تبدیل به میراث می‌شود، آثار هنری‌، اشعار و کلام شاعران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، مجید منادی شامگاه جمعه در مراسم چهارمین کنگره ملی شعر سرادر دل‌ها در شوشتر، ضمن قدردانی از هنرمندان حوزه ادبی که به موضوعات دینی و ملی می‌پردازند، اظهار کرد: هنرمندان با پرداختن به موضوعات دینی، ملی استفاده از ودیعه‌ای که خداوند در وجودشان قرارداده میراث گران‌بهایی را ماندگار می‌کنند.

منادی با توضیح اینکه هر ارزش و رویدادی که ممزوج با هنر است، ماندگار می‌شود، بیان کرد: آنچه می‌ماند و برای نسل‌های آینده میراث می‌شود، آثار هنری، اشعار و کلام شاعران است

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما در دوره حافظ، سعدی، فردوسی و سایر شعرا نبودیم، نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است؛ اما کلام هنر است که دهه‌ها عبور می‌کند و آنچه باقی می‌ماند، شاهنامه است.

منادی ضمن ابراز امیدواری برای محفوظ نگه‌داشتن میراث ماندگار فرهنگ و هنر عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم به این میراث بیفزاییم و به نسل آینده انتقال دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یکی از راه‌های پیشبرد این میراث ارزشمند را برگزاری رویدادهای ادبی برشمرد و افزود: برگزاری امثال این برنامه‌ها و رویدادها گسترش و تداوم دهنده این مسیر است.

وی گفت: استان خوزستان در مسئله فرهنگ و ادب ید طولانی دارد و افرادی همچون حبیب الله معلمی و قیصر امین‌پور نمونه شاعران پیشرو و بالنده استان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها